Skoda представи Enyaq – бюджетната Tesla
![Внушителна галерия с 31 снимки](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/82d095e81199fe477a6700ebc6ca6e66-96x72.jpg)
![Версията RS идва с 306 к.с.](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/3b5db838202825a19791638d6b1f38a1-96x72.jpg)
![Тя предлага двойно предаване и увеличена до 180 км/ч максимална скорост. Останалите версии развиват 160 км/ч](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/52209b7f0b9e5910188e568c9bb13e2a-96x72.jpg)
![Седалките са от вълна и рециклирани пластмасови бутилки](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/2b2d71f08b25d24767f478a5d9d560da-96x72.jpg)
![Най-голям пробег минава Enyaq 80 - до 510 км](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/fb931223b4c50aa2eee4b7caf7e9e78a-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/aa8ae0a23fb79e98de438774a2d726a3-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/f56906c08b85903752bf5b43ce6dcfba-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/14655c4cddc12ddfe672242cbc16c0f5-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/5791d4b8f0475d29cfaf3e12d74c8c2b-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/9add6fb45fbc04fbd831ccae2e21e55c-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/97bbb23f6fa740c7dedb8ba88031e618-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/4d43bead58ec84913b27c3c544351b1e-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/a5356f1d7ad4f934a8537add5c765a70-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/8901c3f57c86e5786464680eb762be21-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/9cdb6398e99ba3cc50c94a0d724e900b-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/a3138639a4f791f3b12598277d460f98-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/762c90e642bd60fbe64126bda257c9ea-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/34228cd87c7c16a523d017309bdedac7-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/4c496ee2158bc35300769ee8b072e477-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/ca617b97de397380aba3ad1fe466ad66-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/c37f45e93d052bc8ed81ed8e22dc7f98-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/4e7878f68e6f25404222f1b53d9d360e-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/801da5c36e3f86c06656e0acc006e019-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/2997ce4bb2d90fb47ccb0e304d1f2bc5-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/615b78ffd4cb7dbee28b9cc1d4aedee3-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/074dd132cd4edfbaa63898fc1d852e9d-96x72.jpg)
![38 минути ще отнема зареждането от 5 до 80% от бързи зарядни станции](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/9c5b4c2743b45604052e3542f5665bf1-96x72.jpg)
![Skoda има някои чудессни идеи, но тази не е от тях](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/cc868d1ead464be226e1c653605ea531-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/47dde1b9efd57c098354c2cd988ce3cd-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/ba41a8a1cf7db36d8c9c1d6f3c05eeca-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/7ee69550a0935e2cfab3c6f2f65fdac0-96x72.jpg)
![Снимки от първия досег на Dizzyriders.bg с колата](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/a4f1efb2e6f03993150d4d03da4a74a5-96x72.jpg)
![Интериорът е изчистен и модерен](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-09/bd752948aea04e21c55762c344088fec-96x72.jpg)
След дълга игра на котка и мишка с папараците Skoda представи официално втория си изцяло електрически модел - 4,65-метровия Enyaq iV. Dizzyriders.bg присъства на мястото на събитието в Чехия.
Моделът е странна смес между кросоувър и ван (широк е 1,88 м, висок е 1,62 м, междуосието е 2,77 метра), като дизайнерите доста са се постарали да не прилича на автобус, но да запази пространство и обем за багаж (585 литра), типични за кариерен самосвал.
Определено сме впечатлени от 21-инчовите джанти (това е Skoda, все пак, не го очаквахме), докато светещата като в дискотека предна решетка (поздрав, X6) е откровено ужасна идея. За щастие 130-те диода в нея са опция, която може да си спестите. Освен споменатите впечатляващи 21-инчови джанти Skoda предлага и решения за страни, в които пътната настилка все още не е готова за подобни предизвикателства, така че може да поръчате всичко между 21 и 18 инча. Ако изберете 18-ките, Enyaq определено ще загуби част от осанката си, но пък ще се радвате на много повече комфорт, по-голям пробег с едно зареждане и по-редки посещения в сервиза.
Минималистичният интериор е един от най-добрите, които сме виждали в последните години. Сензорният екран върху таблото е 13-инчов (има и по-достъпна 10-инчова версия), но са запазени реални бутони за някои основни функции - фаровете или бързото обдухване на предното стъкло, например.
Напълно в еко стила, който бихте очаквали от една електрическа кола, седалките са съчетание на 40% вълна и 60% полиестер от рециклирани пластмасови бутилки. Стилните кожени седалки на снимките също са направени без да е посегнато на нито една крава.
Сред екстрите може да очаквате всичко налично в гамата на VW Group, включително хедъп дисплей с добавена реалност, адаптивен круиз контрол, асистенти за лентата, за автоматично спиране и за излизане от паркинг. Skoda е добавила любимите си хитрини - умни капачки за доливане на течност за чистачки и стъргалка за лед в задния капак.
Задвижващите системи са цели пет, като разчитат на три размера батерии. Базовият модел Enyaq iV 50 идва с 55-киловатчасова литиево-йонна батерия и електромотор със 150 к.с. (220 Нм), достатъчни за 340 км с едно зареждане (WLTP), максимална скорост от 160 км/ч и 11,4 секунди до 100 км/ч. Следва вариантът Enyaq 60 с 62-киловатчасова батерия и 180 к.с. (310 Нм), който ускорява до 100 км/ч за 8,7 секунди и минава 390 км с едно зареждане.
Модел | Мощност | Въртящ момент | Батерия |
Ускорение 0-100км/ч |
Максимална скорост | Пробег |
Enyaq 50 iV | 150 к.с. | 220 Нм | 55 кВтч | 11,4 сек | 160 км/ч | 340 км |
Enyaq 60 iV | 180 к.с. | 310 Нм | 62 кВтч | 8,7 сек | 160 км/ч | 390 км |
Enyaq 80 iV | 204 к.с. | 310 Нм | 82 кВтч | 8,5 сек | 160 км/ч | 510 км |
Enyaq 80x iV | 265 к.с. | 425 Нм | 82 кВтч | 6,9 сек | 160 км/ч | 460 км |
Enyaq RS iV | 306 к.с. | 460 Нм | 82 кВтч | 6,2 сек | 180 км/ч | 460 км |
Третият вариант предлага най-голям пробег. Това е Enyaq 80, който разчита на внушителна 82-киловатчасова батерия, има 204 к.с., 310 Нм и развива 100 км/ч за 8,5 секунди. Тази версия е способна на доста впечатляващите 510 км с едно зареждане.
Двата топ варианта използват същата батерия, но жертват малко от пробега за сметка на динамика. Enyaq 80x има два електромотора, 265 к.с. и 425 Нм. Благодарение на двойното си предаване той достига 100 км/ч за 6,9 секунди и изминава 460 км с едно зареждане.
На върха на гамата е Enyaq RS с 306 к.с., 460 Нм, 6,2 секунди до 100 км/ч и увеличена до 180 км/ч максимална скорост. Пробегът и при него е 460 км.
Skoda Enyaq поддържа бързо зареждане, като от мрежата на Ionity, например, може да заредите от 5 до 80% в рамките на 38 минути.
Все още не разполагаме с всички цени, но в Германия базовата версия ще стартира от около 33 800 евро.