Официално: Mercedes-Benz представи новата S-класа


02 Sep 2020

83 страници. Дължината на прес съобщението, което тази сутрин получихме от Daimler. Да, знаем, че е голяма и сложна кола, но…

И така, дами и господа, запознайте се с новото издание на “най-добрата кола в света” - S-класата на Mercedes-Benz, издание W223, седмото поколение на лимузината, която поставя стандартите не само в класа, но и в цялата автомобилна индустрия.

Най-продаваната луксозна кола на планетата гъмжи от високи технологии, които от днес започват да се преписват от всички останали. Завиващата задна ос не е нещо непознато в индустрията, но щом вече я има S, значи скоро ще я имат всички. Тя намалява диаметъра на завой с впечатляващите 1,9 метра. Новото окачване на лимузината сканира пътя пред себе си и променя твърдостта на амортисьорите 1000 пъти в секунда! Вече сте чули за системата MBUX, която е разработка на българския отдел на компанията Visteon. Тя използва камери, за да изпълнява желанията на всеки от пътниците в колата, независимо къде седи. Вече не говорим само да пуснете масажа на седалките или любимата си музика с гласова команда. Става въпрос за абсурдно впечатляващи дреболии - погледнете зад гърба си и колата само ще прибере щората зад задните седалки.

Излишно е да споменаваме, че специално разработената за S-класата аудио система Burmester с 30 говорителя е една от най-добрите в съвременното автомобилостроене. Също като първите в света фронтални въздушни възглавници за пътниците отзад. Или круиз контролът, който на избрани европейски пътища (познайте дали нашите ще получат подобно доверие) позволява движение с до 60 км/ч без участието на шофьора. Системата ще позволява на шофьора да отдели ръце от волана и ще го предупреди с 10-секунден аванс, когато трябва отново да го хване. Новата S-класа, разбира се, изобщо не се нуждае от вашето участие, за да си намери сама място за паркиране. Единственото, което е спряло инженерите да позволят на колата да ви остави пред входа, и да се отдалечи сама към паркинга, са законовите изисквания.

Продължаваме нататък като в приказка от 1001 нощ. Дигиталните фарове използват милиони огледала, за да прожектират на асфалта символи и напътствия за шофьора и пешеходците. Хедъп дисплеят разполага с добавена реалност, а новият 12,8-инчов сензорен екран заменя доста от бутоните в интериора.

Двигателите? 

С премиерата дебютират два бензинови и два дизелови мотора. S 450 4Matic и S 500 4Matic разчитат на бензиновия 3-литров редови 6-цилиндров двигател, мощността им е съответно 367 и 435 к.с., а въртящият момент - 500 и 520 Нм. Те са подпомогнати от 48-волтова хибридна система, която осигурява среден разход от 7,8 до 9,5 л/100 км. Дизеловите версии също са две. S 350 d и S 400 d, като и при двете задвижването отново е от 3-литров редови шестак, съответно с 286 и 330 к.с., и въртящ момент от 600 и съответно 700 Нм. По-малкият се предлага със задно или двойно предаване, докато S 400 d идва само като 4Matic. Средният разход на гориво е между 6,3 и 7,0 л/100 км, в зависимост от опциите, размера на джантите и други подобни дреболии. През 2021 към тази гама ще бъдат добавени още няколко версии, по-големите V8 варианти, както и плъгин хибрид, способен на 100 км изцяло електрически пробег.

Продажбите започват само след няколко седмици, като началната цена в Германия е около 90 хил. евро.

 

Фенове сме! A вие?