Официално: Mercedes-Benz представи новата S-класа

  • Галерия с 35 снимки и любопитни факти за лимузината Галерия с 35 снимки и любопитни факти за лимузината
  • Завиващата до 10 градуса задна ос намалява диаметъра на завой с 1,9 метра Завиващата до 10 градуса задна ос намалява диаметъра на завой с 1,9 метра
  • Новата S-класа предлага 10 различни масажни програми за пътниците на всяка от седалките Новата S-класа предлага 10 различни масажни програми за пътниците на всяка от седалките
  • Системата MBUX различава 27 езика. Действа от всяка от седалките Системата MBUX различава 27 езика. Действа от всяка от седалките
  • Когато догодина излезе плъгин хибрида, той ще минава 100 км само на ток Когато догодина излезе плъгин хибрида, той ще минава 100 км само на ток
  • Хедъп дисплеят прожектира изображение като от 77-инчов монитор Хедъп дисплеят прожектира изображение като от 77-инчов монитор
  • Аудиото Burmester има 31 говорителя Аудиото Burmester има 31 говорителя
  • Едва ли ви интересува, но багажникът е с 20 литра по-голям от този на старото поколение - вече е 550 литра Едва ли ви интересува, но багажникът е с 20 литра по-голям от този на старото поколение - вече е 550 литра
  • Във всеки фар има 1,3 млн. микро огледала, които позволяват изумителна сила и прецизност срещу заслепяване на насрещния трафик Във всеки фар има 1,3 млн. микро огледала, които позволяват изумителна сила и прецизност срещу заслепяване на насрещния трафик
  • Прибиращите се дръжки на вратите са много стилен детайл, който за първи път видяхме при Tesla и Land Rover Прибиращите се дръжки на вратите са много стилен детайл, който за първи път видяхме при Tesla и Land Rover
  • Интересно е как ще изглежда тази опция, когато през 2040 W223 паркира през блок 708 в Люлин Интересно е как ще изглежда тази опция, когато през 2040 W223 паркира през блок 708 в Люлин
  • Коефициентът на аеродинамично съпротивление е 0,22. Това е добре! Коефициентът на аеродинамично съпротивление е 0,22. Това е добре!
  • 20 електромотора осигуряват работата на 4-зоновия климатик 20 електромотора осигуряват работата на 4-зоновия климатик
  • В предните седалки има по 19 мотора. Осем за настройки, 4 за масаж, 5 за вентилация, един за лумбална опора и един за движение на монитора В предните седалки има по 19 мотора. Осем за настройки, 4 за масаж, 5 за вентилация, един за лумбална опора и един за движение на монитора
  • Мястото за пътници в интериора е нараснало във всички посоки Мястото за пътници в интериора е нараснало във всички посоки
  • Системата E-Active Body Control регулира окачването 1000 пъти в секунда Системата E-Active Body Control регулира окачването 1000 пъти в секунда
  • Mercedes твърди, че 80% от хората, които някога са притежавали S-class, никога повече не си купуват кола от друга марка Mercedes твърди, че 80% от хората, които някога са притежавали S-class, никога повече не си купуват кола от друга марка

02 Sep 2020

83 страници. Дължината на прес съобщението, което тази сутрин получихме от Daimler. Да, знаем, че е голяма и сложна кола, но…

И така, дами и господа, запознайте се с новото издание на “най-добрата кола в света” - S-класата на Mercedes-Benz, издание W223, седмото поколение на лимузината, която поставя стандартите не само в класа, но и в цялата автомобилна индустрия.

Най-продаваната луксозна кола на планетата гъмжи от високи технологии, които от днес започват да се преписват от всички останали. Завиващата задна ос не е нещо непознато в индустрията, но щом вече я има S, значи скоро ще я имат всички. Тя намалява диаметъра на завой с впечатляващите 1,9 метра. Новото окачване на лимузината сканира пътя пред себе си и променя твърдостта на амортисьорите 1000 пъти в секунда! Вече сте чули за системата MBUX, която е разработка на българския отдел на компанията Visteon. Тя използва камери, за да изпълнява желанията на всеки от пътниците в колата, независимо къде седи. Вече не говорим само да пуснете масажа на седалките или любимата си музика с гласова команда. Става въпрос за абсурдно впечатляващи дреболии - погледнете зад гърба си и колата само ще прибере щората зад задните седалки.

Излишно е да споменаваме, че специално разработената за S-класата аудио система Burmester с 30 говорителя е една от най-добрите в съвременното автомобилостроене. Също като първите в света фронтални въздушни възглавници за пътниците отзад. Или круиз контролът, който на избрани европейски пътища (познайте дали нашите ще получат подобно доверие) позволява движение с до 60 км/ч без участието на шофьора. Системата ще позволява на шофьора да отдели ръце от волана и ще го предупреди с 10-секунден аванс, когато трябва отново да го хване. Новата S-класа, разбира се, изобщо не се нуждае от вашето участие, за да си намери сама място за паркиране. Единственото, което е спряло инженерите да позволят на колата да ви остави пред входа, и да се отдалечи сама към паркинга, са законовите изисквания.

Продължаваме нататък като в приказка от 1001 нощ. Дигиталните фарове използват милиони огледала, за да прожектират на асфалта символи и напътствия за шофьора и пешеходците. Хедъп дисплеят разполага с добавена реалност, а новият 12,8-инчов сензорен екран заменя доста от бутоните в интериора.

Двигателите? 

С премиерата дебютират два бензинови и два дизелови мотора. S 450 4Matic и S 500 4Matic разчитат на бензиновия 3-литров редови 6-цилиндров двигател, мощността им е съответно 367 и 435 к.с., а въртящият момент - 500 и 520 Нм. Те са подпомогнати от 48-волтова хибридна система, която осигурява среден разход от 7,8 до 9,5 л/100 км. Дизеловите версии също са две. S 350 d и S 400 d, като и при двете задвижването отново е от 3-литров редови шестак, съответно с 286 и 330 к.с., и въртящ момент от 600 и съответно 700 Нм. По-малкият се предлага със задно или двойно предаване, докато S 400 d идва само като 4Matic. Средният разход на гориво е между 6,3 и 7,0 л/100 км, в зависимост от опциите, размера на джантите и други подобни дреболии. През 2021 към тази гама ще бъдат добавени още няколко версии, по-големите V8 варианти, както и плъгин хибрид, способен на 100 км изцяло електрически пробег.

Продажбите започват само след няколко седмици, като началната цена в Германия е около 90 хил. евро.

 

Най-достъпният пикап у нас?