Maserati MC20 е новата красива суперкола с 630 к.с. и 2,9 сек от 0-100

  • Галерия с 22 снимки. Галерия с 22 снимки.

10 Sep 2020

Но Maserati MC20 е повече от суперкола с много добри официални данни. Тя е сериозен свеж полъх във времена на C***d, във времена на супер мощни, но и тежки бързи автомобили и във времена, в които Maserati прави също и дизели, както и SUV-та. В тази връзка, екипът на Dizzy бе поканен на премиерата на MC20 в Модена, но условията за карантина на Италия не ни позволи да стигнем до там.

Maserati MC20 е морален наследник на прекрасното MC12, което бе базирано на Ferrari Enzo и произвеждано през 2004-та и 2005-та година, но е по-компактно и по-леко. Шасито е изработено изцяло от карбонови композти, като външните панели също са въглеродни. В това число и отварящите се нагоре врати – гаранция за ефектно пристигане където и да е, но без да бъде пошло.

От снимките не може да придобиете представа за реалните физически размери на колата. Дължината ѝ е 4,66 метра, което означава, че е с 30 см по-късо от Ghibli, а широчината му е почти 2 метра. Височината е 1,22, а в случай, че ви интересува колко багаж може да качите – скромните 150 литра, 50 в предното отделени е и 100 отзад.

Но тук не е важен багажният обем, а това как ви кара да се чувствате тази кола. Нас ни кара да се чувстваме готино още преди да сме я видели на живо, още преди да сме я чули. Динамиката също е важна, разбира се, като данните на италианците са обещаващи. Ускорение от 0-100 км/ч за под 3 секунди и максимална скорост от над 325 км/ч.

Двигателят е изцяло нова машина: 3-литров битурбо V6 генериращ 630 к.с. при 7500 об/мин и 730 Нм при 3000 об/мин. Това означава специфична мощност от 210 к.с./литър, дължаща се и на някои F1 технологии вградени в мотора. Като например т.н. ‘Maserati Twin Combustion’ системата с два типа запалване и с по две свещи на цилиндър. Тоест, моторът има и предкамерно впръскване и директно в горивната камера, като електронният му мозък преценява кое точно и по какъв начин да използва, в зависимост от натоварването. Яко. Яко е и името на агрегата, кръстен е ‘Nettuno’, на… Нептун и по-точно на статуята на бога на морето, намираща се в Болония, родното място на Maserati.

Задвижването е само на задните колела, класика, през 8-степенна скоростна кутия с два съединителя. Окачването също е интересна тема, защото е едновременно класическа схема и иновативна. Двойните A-раменни носачи в четирите края не са нещо уникално, но тяхната механика и кинематика е наречена „полу-виртуално управление“. От Maserati я обясняват с две свръзки отдолу и една отгоре, осигуряващи постоянно контактно петно на гумите и съответно линейно управление и поведение на колата. Тя стъпва  на 20-инчови гуми с размери 245/35 ZR 20 и 305/30 ZR 20, а спирачната система може да се поръча и с карбо-керамични дискове с диаметър 390 мм отпред и 6-бутални апарати и 360 отзад (4-бутални), произведени от Brembo.

Интериорът е още една глътка свеж въздух в света на масовото „екранизиране“ и монтиране на няколко квадратни метра екрани в кокпитите. Тук дисплеите са само два, 10,25 инчови, единият зад волана, а другият в средата. От втория може да избирате четири режима на каране Wet, GT, Sport и Corsa. Както и пети наречен ESC Off, изключващ всички подпомагащи системи, което е супер.

Колкото до цените, засега марката не казва нищо, като това ще е доста любопитно, защото конкуренцията не е никак малка. McLaren, Lambo и също така братята от Ferrari. Какво мислите за новата суперкола на Maserati? Споделете с коментар под материала.

Първородната Godzilla!