2006 Mercedes-Benz E 63 AMG T срещу 2021 Mercedes-AMG E 53 T

  • 2006 Mercedes-Benz E 63 AMG T срещу 2021 Mercedes-AMG E 53 T

15 Sep 2020

Почти всеки ден разглеждаме сайтове за употребявани автомобили, различни от mobile.bg, останалите родни алтернативи, mobile.de и т.н. И всеки път, когато го правим, попадаме на интересни находки, които ни замислят.

Като този 2006 Mercedes-Benz E 63 AMG T-Modell предлаган от Mechatronik.de. Автомобилът изглежда в перфектно състояние, като нов, вероятно и защото е на едва 61 километра. Шейсет и един! Ле-ле.

И понеже адско много харесваме атмосферните мотори, особено този M156, се замислихме каква е съвременната алтернатива на това комби. Логично, също AMG модификация, но не актуалните E 63 и 63 S, а позиционираният под тях Mercedes-AMG E 53, заради много близката му цена.

Прекрасният W211 екземпляр се задвижва от 6,2-литровия атмосферен V8 с 514 к.с. и 631 Нм, скоростната кутия е автоматичната 7G-Tronic, предаването е чисто задно, а ускорението от 0-100 км/ч става за 4,6 секунди. Максималната скорост е ограничена на 250 км/ч.

В новият W213 пък работи 3-литров 6-цилиндров редови двигател с турбо, с малко по-високите 435 к.с. и по-слабите 520 Нм. Тук има и 48-волтова ‘mild hybrid’ система, скоростната кутия е AMG Speedshift TCT 9G, а задвижването – 4Matic+. Тук спринтът от 0-100 км/ч става също за 4,6 секунди, а максималната скорост също е ограничена на 250 км/ч.

Разход на гориво? Новият турбо 6-так определено харчи по-малко, както зарати 48-волтовата си система, така и заради по-малкия си обем и по-нови технологии. Но в никакъв случай не може да се сравни по звук и усещане с мощния 6,2-литров V8 на W211.

Цените? Тук е най-интересно и основната причина да сравним този 14-годишен E 63 именно с E 53, защото сумите са почти - с малко приближение - еднакви. Mechatronik.de искат 69 484 евро или 135 хил. лв. за чудесното комби с атмосферен V8. ‘Silver Star’ от своя страна искат…, нямат цена в сайта си за T-Modell, но имат за седана – 160 300 лв. Може да предположим, че комбито ще е с около 10 хил. отгоре.

Да, новият е по-скъп, но това е по-ценова листа, така че може да успеете да свалите 10-15% от сумата с любезно посещение на дилърството. И още 20%, ако го регистрирате на фирма и си приберете ДДС-то, каквато е масовата практика у нас.

Та, кое бихте избрали? Елегантният 14-годишен Benz T с атмосферен V8 и над 500 коня или чисто новaта турбо E-класа, също с над 500 коня и всички прилежащи гаранции?

Първородната Godzilla!