Daimler представи влекача на бъдещето Mercedes GenH2, както и нов електрически камион

  • Галерия с десет снимки на новите камиони на Mercedes Галерия с десет снимки на новите камиони на Mercedes

16 Sep 2020

Макар водородните технологии в последните години да отстъпиха водещата позиция на електромобилите с батерии, това не значи, че инженерите спряха да работят по водородното задвижване. Доказателство е представеният днес от Mercedes нов влекач GenH2. Революционното при него е, че разчита на втечнен, вместо на компресиран водород, което осигурява по-висока енергийна плътност. На пракстика това значи експлоатация, сравнима с тази на дизеловите влекачи.

GenH2 стъпва на базата на Actros, така че има сравнима теглителна сила, пробег и производителност. Брутното тегло на гиганта е 40 тона, а полезният товар достига 25 тона. Концептуалният модел разполага с два резервоара с втенчен водород и мощна горивна клетка, които правят възможно изминаването на 1000 км с едно зареждане с водород.

Макар работата на инженерите да е в напреднал етап, Daimler признава, че първите реални тестове на камиона ще започнат през 2023, а серийното производство е предвидено за втората половина на десетилетието – значи най-рано през 2025 г.

Немският концерн представи за първи път и своя електрически Мercedes-Benz eActros LongHaul, който е проектиран да покрива по енергийно ефективен начин редовни пътувания по планови маршрути в комбинация влекач с полуремарке. Daimler Trucks планира eActros LongHaul да бъде готов за серийно производство през 2024 г. Пробегът с едно зареждане на батерията ще бъде приблизително 500 километра. Освен това с Mercedes-Benz eActros за дистрибуция, който вече беше представен през 2018 г. и се тества интензивно от клиентите в ежедневни транспортни операции, Daimler Trucks ще започне серийно производство на тежкотоварен камион с акумулаторна батерия през 2021 година. Пробегът на eActros с един заряд на батерията значително ще надхвърли този от 200 километра при прототипа.

Първородната Godzilla!