Съвсем официално: Всичко, което трябва да знаете за новите BMW M3 и M4

  • Галерия с 35 снимки Галерия с 35 снимки

23 Sep 2020

Изобщо няма нужда от предисловие. Колите ги видяхте още вчера, така че днес ще се концентрираме върху информацията. Е, ако сте пропуснали нещо от дизайна, над този текст има солидна галерия с над 30 снимки.

Накратко какво имаме тук? 3-литрови редови шестаци с по чифт турбини, 510 к.с. в изпълнението Competition. 8-степенен автоматик или 6-степенна ръчка. Ускорение до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди! Вариантът без табелката Competition има 480 к.с., като разликата във въртящия момент е точно 100 нютона - 650 срещу 550 Нм. Ако държите на ръчката, то трябва да се задоволите с варианта с 480 к.с., защото механичните скорости не биха могли да се справят с по-високия въртящ момент на Competition. Между другото автоматикът е с 22,7 кг по-тежък, което е още един плюс за ръчните скорости. Ако обаче искате двойното предаване M xDrive, то единственият ви вариант е Competition.

Както и при всяка друга М кола, промените са доста по-сериозни, отколкото монтирането на по-мощен двигател. Каросерията е получила карбонов покрив, а окачването е със 75 мм по-широка следа, спрямо предното поколение. Внушителни отвори за охлаждане от двете страни на още по-внушителните ноздри на колата осигуряват свеж въздух за спирачките. 

Диференциалът е с ограничено приплъзване, а умната електроника на Competition може да изпрати целия въртящ момент към задния или предния мост. Системата, която следи сцеплението, позволява десет режима - от такива за мокър и хлъзгав път до дрифт режим. Последният следи колко дълъг е дрифтът и сравнява с предишните ви изпълнения… Въпросните десет режима обхващат работата на двигателя, амортисьорите, скоростната кутия, волана, твърдостта на спирачния педал… Нямаме търпение да разгледаме това меню!

Интериорът е точно такъв, какъвто бихте очаквали - с карбонови седалки (опция, спестяват 9,5 кг), контрастни цветове и червени лостчета М. На борда работят всички асистенти за движение, познати от не толкова бързата гама на BMW. А сред опциите ще намерите познатите благини като супер мощните лазерни фарове и хедъп дисплеят, който помага да не откъсвате поглед от пътя.

Истински интересните опции обаче са тези, които не може да поръчате за 320d. Например керамичните спирачки (стандартно дисковете са с диаметър 380 мм отпред и 370 мм отзад, но карбо-керамичните идват с 400 мм отпред и 370 мм - отзад), олекотените джанти с полусликове и вече споменатите карбонови седалки. Всичко това спестява 25 кг. Което може да няма никакво значение, когато спрете пред ресторанта на магистралата, но има огромно значение, ако карате M3 или M4 на писта. А BMW много държи тези две коли да могат да се карат на писта. И то не само като нови, а дори и когато остареят и стигнат до своя втори и трети собственик. Точно така. Компанията твърди, че M3 и M4 са достатъчно солидно изработени и правилно премислени, за да предлагат пистово каране след осем или десет години. 

Стандартното M3 ще се продава на цени от около 82 000 евро, докато Competition стартира от около 90 хил. евро. M4 добавя около 2000 евро към тези суми.

 

Първородната Godzilla!