Новото BMW X5 ще се предлага с пет различни типа задвижване


23 Sep 2025

BMW показа първи официални изображения на новото X5 и очерта пет типа задвижване за следващото поколение на модела – бензин, дизел, plug-in хибрид, водородна версия с горивни клетки и изцяло електрически вариант. Водородният iX5, разработен съвместно с Toyota, е планиран за серийно производство през 2028 г., докато пълноелектрическо X5 също е в подготовка. Не се изключват и слухове за електромобил с удължител на пробега, по подобие на някогашния i3 REx.

Новото поколение (вътрешен код G65) може да дебютира още през следващата година, а показаните официални снимки на прототипа с горивни клетки дават първи поглед към дизайна. Под камуфлажа личи Neue Klasse лице с ретро-вдъхновени вертикални „бъбреци“, напомнящи новия iX3. Фаровете изглеждат с финална форма и размер, без разделени светлини като при X7 и XM. В профил впечатление прави липсата на традиционни дръжки на вратите – вместо това има интегрирани „крилца“ по линията на остъкляването, мотив, видян при Speedtop/Skytop и дори Ford Mustang Mach-E.

Отзад вероятно се запазва разделената пета врата – приятно изключение на фона на тенденциите към съкращаване на разходи. Задното рамо на чистачката не е скрито под спойлера, а временните малки светлини ще бъдат заменени от по-широки стопове в стилистиката на новия iX3. 

Кабината още не е разкрита, но очакванията са за изцяло нов кокпит, близък до този на iX3 (2027): 17,9-инчов централен дисплей и проекционна система Panoramic Vision, която заменя традиционния приборен панел с информация върху долната част на предното стъкло. Ротарният контролер iDrive отпада, а множество физически бутони са сведени до минимум – включително управлението на въздушния поток през екрана. X5 ще бъде сред първите модели с ДНК на Neue Klasse сред автомобилите с ДВГ, очакван за 2026 г., редом със следващата 3 Series Sedan. 

По отношение на гамата по пазари, бензиновите и plug-in хибридните версии ще са глобални, докато дизелите ще останат фокусирани основно в Европа и няколко други региона. Водородният вариант вероятно ще е ограничен до малко пазари заради инфраструктурата: към края на 2024 г. в света е имало приблизително 1160 водородни станции, показват данни на H2Stations.org. Въпреки ограниченията, BMW и Toyota продължават да залагат на горивните клетки, докато Stellantis се отказа от технологията.

Все още не е ясно дали новото X5 ще запази опционалния трети ред седалки, като BMW може да насочи клиентите към по-голямото X7, което във второто си поколение (очаквано от 2027 г.) също ще има изцяло електрическа версия. 

Практичен и готин!