Fiat Panda идва обновен по повод 40-тата годишнина на модела












Четиридесет години и общо три поколения дотук, като актуалното познаваме от 2011-та година, носещо заводската номерация 319. Която вероятно е известна само на най-големите фенове на Fiat Panda, понеже не е Е36 или E46. Fiat Panda обаче остава сред малкото… малки градски автомобили, който се предлагат и с двойно задвижване. Всички сме чели и гледали тестове на това и миналите поколения и знаем как това дружелюбно изглеждащо автомобилче може да накаже сериозни офроудъри извън пътя. Така че и ние уважаваме модела.
Fiat Panda 4x4 получава нов мотор: 0,9-литровият бензинов 2-цилиндров TwinAir агрегат с мощност 85 к.с., докато останалите модификации ще разчитат на 3-цилиндровия 1-литров бензинов мотор с ‘mild-hybrid’ техника и мощност 70 к.с. Той се подпомага от задвижван чрез ремък стартер/генератор с максимална мощност 3,6 кВт, а електричеството, което генерира отива в литиево-йонна батерия с капацитет 11 Ач. Скоростната кутия също е нова, механична с 6 степени.
Нивата на оборудване? Базовата Panda Life идва със стоманени 14-ки, климатик, дигитално радио, MP3 и USB. Скромно, но достъпно изпълнение с брони в цвета на купето. City Life надгражда с тъмни алуминиеви 15-ки, фарове за мъгла, други брони и различни екстериорни елементи в черно.
Panda Wild е с двойно задвижване, споменатия по-мощен мотор с 85 коня, като техниката дава възможност за блокаж на задния диференциал. Допълнителни офроуд елементи са предпазните кори под автомобила и по-грубоватите (готини) вложки в броните.
Panda Sport логично е най-спортната в гамата или поне визуално. Агресивните 16-инчови джанти контрастират със спортно изглеждащите червени спирачни апарати (Грррррррр!), дръжките на вратите са в цвета на купето, а задните прозорци са затъмнени. Вътре също има червено, в шевовете, седалките и волана са покрити с еко кожа, а таванът е черен.
Panda City Cross изглежда впечатляващо. Добавени са LED дневни светлини, джантите са 15-ки алуминиеви, има черни елементи отвън, а отвътре – сериен автоматичен климатик, сиви шевове и синтетична кожа.
Panda Cross 4x4 явно е най-тузарското изпълнение, защото е с най-мощния мотор и с най-пош оборудването. Отпред дори има боядисани в червено куки за теглене, сребристи вложки в броните, а вътре има т.н. ‘all terrain selector’ с три позиции – Auto, Off-Road и Hill Descent Control. Таблото пък е изработено от рециклирано дърво, а седалките – 37% рециклирани материали.
Какво мислите за новата Panda? Симпатична ли ви е? И коя бихте избрали от гамата?