Lamborghini Huracan STO е изтребител за четвърт милион евро

  • Галерия с 18 снимки Галерия с 18 снимки

19 ное 2020

Когато играч от ранга на Lamborghini се заеме да прави пистово ориентирана суперкола, нещата обикновено са много сериозни. Ако съдим от усилията на аеро отдела, новият Huracan STO ще е много бърза оса. За задвижване, естествено, е използван космическият 5,2-литров атмосферен V10 – един от последните атмосферни супердвигатели в съвременното автомобилостроене. Тук той произвежда 640 к.с. и 565 Нм – всичките, насочени към задните колела. STO е по-лек с 43 кг от достатъчно бруталната версия Performante. Това се отразява в ускорение до 100 км/ч за кръгло 3,0 секунди, спринт до 200 км/ч за точно 9,0 секунди и максимална скорост от сравнително скромните 310 км/ч. Спойлерите пречат да се постигне повече.

Като стана въпрос за аеродинамика, обърнете внимание на предния капак, който е едно цяло с калниците и спойлера – вдъхновение, почерпено от Miura.

Акуловата перка, регулируемият заден спойлер и допълнителните отвори за охлаждане на спирачките Brembo CCM-R превръщат STO в най-бруталния Huracan. Притискането към асфалта е по-добро от това на Performante със забележителните 53%. При това говорим за кола, която тежи едва 1339 кг.

За да понесе допълнителното тегло при висока скорост, окачването е втвърдено и подсилено. Втвърдена е и самата кола - педалът на газта е по-директен спрямо нормалното за Huracan, смяната на предавките става по-бързо, а воланът реагира по-агресивно (задните колела също завиват). Системата Anima, която отговаря за цялостните настройки, се е сдобила с три нови режима - STO (за шосейно каране), Trofeo (за писта) и Pioggia (за дъжд). Зверчето дори е по-гръмогласно заради преработката на изпускателната система. 

В съзвучие с тези промени интериорът е получил нови карбонови седалки, телеметрия, вдъхновена от състезателни модели, способна да извади всякакви детайли за обиколките ви на писта, както и готини нови графики на арматурното табло.

Цената на най-бруталния Huracan е 250 хил. евро. Въпросът е колко са хората, на които им стиска да го натиснат на макс на мокър асфалт...

 

Коментирай

Sending ...