Volkswagen убива Passat седан?







Volkswagen записва все по-ниски продажби на версията седан на своя Passat. Според публикации в авторитетния сайт Automotive News Europe, германският концерн се готви да го спре от производство и да не разработва ново поколение. Основната причина е, че в Европа клиентите все повече се ориентират към кросоувъри и комбита, като интересът към седани е останал сравнително висок единствено на пазарите в Източна Европа, които обаче не са толкова големи, че да оправдаят производството на следващо поколение Passat седан. Сериозен фактор се оказва и вътрешнозаводската конкуренция от Skoda Superb, която е по-просторна, по-достъпна и по-продавана от седана Passat.
За решението изглежда също е изиграла роля ситуацията около новия завод, който VW Group щеше да строи в България или Турция. Военните действия на Турция, а след това и коронакризата, отказаха напълно VW Group от нов завод, за който се очакваше да поеме цялото производство на Passat за Европа. Турският пазар все още е сериозно ориентиран към седаните, така че преди година това звучеше логично.
Интересно е какво ще стане с по-луксозния брат на Passat – Arteon, който засега също едва ли ще получи ново поколение. За сметка на това източниците, които обрисуват края на Passat като седан, твърдят, че комбито все още е на дневен ред, защото се продава много по-добре на родния пазар на компанията. Германия е луда по комбита, а специално Passat Variant има легендарен статут в страната, въпреки успехите на Skoda Superb комби.
По отношение на наследник на Passat, VW вече потвърди, че от 2023 г. в завода в Емден, Германия, ще прави нов изцяло електрически модел, за който обаче също се очаква да бъде с каросерия тип комби, вдъхновен от концептуалния ID Space Vizzion.