Джордж Ръсел държи съдбата си в ръцете си
Шампионатът във Формула 1 през 2020 беше много интересен, независимо, че конструкторската и пилотската титли бяха решени далеч преди последното състезание. На практика превъзходството на Mercedes не се отрази на конкуренцията между останалите екипи и битката там ври и кипи. Показателно е, че за третото място при конструкторите се борят цели четири отбора – McLaren, Racing Point, Renault и Ferrari.
Ако погледнем към дъното на колоната обаче, ще открием единственият отбор, който все още няма точка в шампионата – легендарният Williams, който в последните години се бори с най-тежкия период в историята си. Никола Латифи и Джордж Ръсел обаче показаха, че колата на Williams през този сезон не е така отчайващо отдалечена от конкурентите, като в няколко случая Ръсел и Латифи бяха истински близо до заветното десето място и последната точка. В сравнението между двамата Латифи има повече 11-и места в сезона дотук, но Ръсел категорично победи съотборника си във всяка една квалификация от началото на сезона. Това е видно за всички в спорта, и благодарение на страхотните усилия на Ръсел, точно той беше избран да седне в болида на Люис Хамилтън за второто състезание в Бахрейн. Това е огромна възможност за младия британски пилот, който не само има шанс най-накрая да запише първите си точки във Формула 1, но и да покаже как ще се справи с най-бързата кола на решетката. Да не говорим, че много малко пилоти в историята на спорта въобще, са получавали рядката възможност да седнат в два различни болида в рамките на един състезателен сезон – при това в най-бавния и най-бързия.
Очевидно не трябва да товарим Ръсел със свръх очаквания, не мислете, че той ще спечели състезанието, но всичко, което направи, ще бъде гледано под лупа от шефовете в Mercedes, които неведнъж са демонстрирали интереса си към пилота в ролята на наследник на Ботас или Хамилтън. В интерес на истината подобни преговори бяха водени по-рано през сезона, но Williams отказа, така че Ръсел остава в отбора през 2021. Но от представянето му в това състезание в неделя в голяма степен зависи бъдещето му през 2022 и нататък. Никой не очаква Джордж да скочи в напълно непознатата кола и да бие Ботас. Но едно стабилно каране с тази кола със сигурност ще му помогна да вземе добри точки, а може би дори да се доближи до подиума. Стига огромните очаквания да не му се отразят негативно.
Анализаторите обсъждат темата защо Mercedes предпочете Ръсел да замени Хамилтън, а не се обърна към резервния пилот на отбора Щофел Вандорн, който така или иначе присъства в Бахрейн в тази си роля. От една страна Ръсел е добре запознат с болидите през 2020, а от друга – с поведението на гумите Pirelli. Освен това е в блестяща форма. Три достатъчни причини.
В Williams от друга страна едва ли са много щастливи да пуснат най-добрия си пилот (на негово място ще дебютира Джак Айткен), особено при положение, че отчаяно се нуждаят от четири точки, за да изпреварят Haas в конструкторския шампионат. От друга страна новите мениджъри в Williams са наясно, че едно силно класиране може само да мотивира Джордж Ръсел, който така или иначе има подписан договор с Williams за следващия сезон.