Новото A3 45 TFSI e: хотхеч, който е еко












Audi току-що представи нов хотхеч, без изобщо някой да разбира, че това е хотхеч. Запознайте се с A3 Sportback 45 TFSI e. Буквичката “е” накрая е съществена, защото означава, че освен с 1,4-литровия бензинов турбо мотор, A3 може да се движи и на ток. Споменатият четирицилиндров мотор има 150 к.с. и 250 Нм, а електромоторът, интегриран в сравнително архаичния 6-степенен S tronic, разполага със 109 к.с. и 330 Нм. Противно на математическата логика системната мощност е 245 к.с. и 400 Нм. Достатъчни за спринт до 100 км/ч за 6,8 секунди и максимална скорост от 232 км/ч.
13-киловатчасовата батерия се зарежда за точно пет часа. Плъгин хибридите обикновено не поддържат бързо зареждане, защото няма смисъл. Тези 5 часа ви осигуряват 63 км изцяло на ток, които в 90% от случаите ще са ви достатъчни за дневното придвижване до работа или където там отивате, след като всички вече ще работим от вкъщи. За всяко по-дълго пътуване, или когато имате нужда от всичките 400 нютона, бензиновият мотор се включва в уравнението. Само на ток колата развива до 140 км/ч, което звучи доста добре.
Какво друго получавате? Огромна предна решетка, на която ще завиди всяко BMW, 17-инчови джанти, по-големи спирачки спрямо нормалните за A3 (със силно изявено възстановяване на енергията при спиране и червени апарати, разбира се), затъмнени задни прозорци, двузонов климатик. Впечатляващите матрични диодни светлина са опция, която силно препоръчваме.
Хибридът, който се пада първи братовчед на Golf GTE, не е евтин, но срещу 41 440 евро (в Германия) получавате смислен хотхеч, който може да се отплати с изцяло нулеви вредни емисии при шофиране на ток, но да извади достатъчно мускули, ако ви потрябват.