VW Group запазва Lamborghini и Ducati






Бордът на директорите на VW Group реши да запази марките Lamborghini и Ducati в своето портфолио. На провелото се вчера заседание директорите на компанията са обсъждали възможността някои от марките в концерна да бъдат продадени, за да може VW Group да се съсредоточи върху електромобили и автономни технологии, но със сигурност двете италиански компании остават в групата.
В официалното съобщение от срещата не бе споменато нищо за Bugatti. Припомняме, че преди три месеца се появиха слухове, според които VW Group готви сложна сделка с хърватския производител Rimac. Сделката ще позволи на Rimac да придобие Bugatti и съответно завода в Молсайм, а пък VW Group от своя страна ще получи сериозен дял в компанията за електромобили, която се смята за една от най-напредналите по отношение на ефективност на батериите и електромоторите.
Макар бъдещето на Bugatti да остава неясно, то една от другите луксозни марки в концерна – Bentley – ще премине под шапката на Audi, където е също Lamborghini. Това ще стане от 1 март 2021. Промяната ще позволи по-лесно преминаване на Bentley от двигатели с вътрешно горене към изцяло електрическо задвижване - преход, който компанията иска да направи в рамките на десет години до 2030 г.
Най-загадъчната новина от срещата на борда на VW Group се оказа бъдещ изцяло електрически модел на Volkswagen. Той ще бъде флагман в електрическото портфолио на марката. Мистериозният модел ще бъде разработен и произвеждан във Волфсбург и ще има нещо общо с проекта “Артемида” на Audi. Смята се, че този проект представлява луксозна лимузина с размерите на A8 и възможности, надхвърлящи тези на най-бързата Tesla. Проектът “Артемида” се разработва от екип от 250 инженери и се очаква да бъде завършен през 2024 г. Независимо дали ще се казва Audi A9 или по друг начин, това ще е най-високотехнологичният електромобил във VW Group, включващ 5G свързаност, позволяваща автономно движение, а също най-доброто, което концернът VW може да предложи по отношение на електрическото задвижване и високите технологии.