Продават единствената Isdera Commendatore 112i

  • Галерия с 21 снимки Галерия с 21 снимки

17 Dec 2020

Една от най-впечатляващите суперколи на 90-те си търси нов собственик. Isdera Commendatore 112i е дете на епоха, в която се раждат McLaren F1, Ferrari F50 и Jaguar XJ220. За разлика от тях обаче, германската суперкола съществува в един-единствен брой. Сега този екземпляр ще бъде предложен на търг от RM Sotheby’s, като за автентичността му гарантира самият продавач, който е и производителят на бижуто.

Commendatore 112i е примерът от 90-те как е възможно малка компания да направи собствена суперкола, като използва елементи от утвърдените производители. Двигателят, например, е практически същият, който Pagani използва за своята Zonda – това е 6-литровият M120 V12 на Mercedes, който тук произвежда 400 к.с. Мощността днес може да изглежда ниска, все пак всеки уважаващ себе си хотхеч гони тези коне с 4-цилиндров мотор, но през 90-те тя е достатъчна на Isdera за максимална скорост от 340 км/ч. Благодарение и на работата в аеро тунела на Mercedes, където е постигнат коефициент на съпротивление от 0,306. Към аеродинамиката е подходено с такова внимание, че дори най-малките детайли – като системата на чистачката – е разработена специално за колата. Монтираното на покрива огледало заменя двете странични с помощта на малко прозорче в тавана. Това е идея, която няма да откриете при друга марка.

Скоростната кутия е механична 5-степенна Getrag, преработена от RUF с добавянето на шеста предавка. Доста други елементи са взети назаем от познати коли: фаровете са от Porsche 968, арматурното табло частично е от Merc.

Идеята на създателя на Isdera Еберхард Шулц е била да участва в Льо Ман, но липсата на средства го спират. Положението е толкова тежко, че дори този единствен екземпляр е сглобен трудно и с допълнително финансиране от Швейцария. Commendatore 112i е представена на автосалона във Франкфурт през 1999 г., но тогава е със странични огледала в стила на Mercedes CLK GTR. Връщането към оригиналното монтирано на тавана огледало е направено през 2016, откогато датира последният по-сериозен ремонт по бижуто.

Макар да е единствен екземпляр, Isdera-та е минала завидните за подобно купе 10 хил. км. За това помага фактът, че машината е регистрирана и може съвсем законно да се ползва по пътната мрежа в Европейския съюз. 

Търгът е през февруари, така че ако си търсите солидна инвестиция в 12-цилиндрова суперкола с ръчни скорости, това е идеалният момент!

 

Първородната Godzilla!