Краят на една ера. Краят на Hellcat V8


02 Feb 2021

Живеем в златните години на масъл кар моделите. Но тази инженерна епоха, търсеща безгранично изтискване на максимално повече мощност и скорост, отива към своя край. Дните на коли като Dodge Challenger SRT Hellcat са преброени. Електрическото бъдеще вече е тук и скоростно изпраща настоящето в миналото. Hellcat ли? Та някой ще каже, че Dodge няма дори един електромобил в гамата си. И ще е напълно прав. Електрификацията обаче удря всички. Дори и онези, които днес все още създават бензинови V8 съкровища.

Hellcat е един от най-мощните серийни автомобили на планетата, продаван на сравнително ниска цена. Но изпълнителният директор на Dodge Тим Кунискис знае, че скоро под дългия преден капак ще изчезне гърлестия 6,2-литров V8 и неговия свистящ компресор.

В интервю за CNBC шефът на Dodge призна неизбежната гибел на Hellcat V8. Но не и края на голямата мощност. Тим Кунискис е напълно запознат с възможностите на изцяло електрическите автомобили. В момента коли като Pininfarina Battista и Rimac C_Two разполагат с близо 2000 к.с. всяка и скоро ще бъдат пуснати в производство. На по-практично ниво Tesla представи своя актуализиран Model S Plaid, който ускорява от 0-100 км/ч в рамките на 2 секунди.

Това не означава, че бензиновите коли си отиват по тих и безславен начин. Само преди дни SSC Tuatara записа официален рекорд за най-висока скорост, развита от сериен автомобил – 455 км/ч. И го направи с чистокръвен 5,9-литров V8 би-турбо, генериращ 1750 к.с.

И все пак бъдещето е електрическо, но Тим Кунискис не се притеснява. Всъщност, според интервюто за CNBC, той е развълнуван, защото за разлика от смъртта на ерата на първите масъл автомобилите, сега няма да се отказваме от търсенето на висока мощност за сметка на ефективност и емисии. Електрическата енергия вече е налице, създавайки конски сили и безумни нива на моментален въртящ момент Недостатъкът? Ще трябва да му се насладим без шумния V8 саундтрак.

„Изключително съм развълнуван от бъдещето на електричеството, защото мисля, че то ще ни позволи да не паднем от скалата“, каза боса на Dodge. „Без тази технология, без електрификация, всякаш в момента сме 1972 г., това нещо ще приключи.“

Сбогом V10!