Това е Cadillac CT5-V Blackwing с 6,2 V8, 668 коня и ръчни скорости


03 Feb 2021

„V серията Blackwing означава най-високо качество от Cadillac и отличително американска визия за динамика: невероятна мощност, лук и майсторство на изпълнението, без никакви компромиси,“ казва Брендън Вивиян, главен инженер на марката.

Cadillac CT5-V Blackwing се задвижва от 6,2-литров V8 с 1,7-литров механичен компресор Eaton. От GM казват, че последният е с по-малки ротори за по-ранно налягане и „мигновена реакция“. Данните са обещаващи: 668 к.с. и 894 Нм, което означава с 38 к.с. и 144 Нм повече от показателите на най-мощният M автомобил – BMW M5 CS.

По отношение на динамиката, щатският седан изостава от M5, но пак е с респектиращи показатели – 0-60 мили в час за 3,7 секунди, което означава 0-100 км/ч за около 3,9 секунди, когато е оборудван с 10-степенния автоматик. Изключителна рядкост при кола с подобно задвижване е, че идва стандартно със 6-степенна ръчна кутия, която е на Tremec. Максималната скорост е „изчислена от Cadillac“ и е „над 320 км/ч“.

Спирачната система е Brembo и серийно е с метални дискове с диаметър 398 мм отпред и 6-бутални апарати, отзад с 4-бутални. Опционално обаче може да се оборудва с карбо-кермичнна система, която спестява 24 килограма. Окачването пък е MacPherson отпред и 5-звенно отзад, оборудвано с последно поколение, внимание, магнеторологични адаптивни амортисьори. Онези с магическата течност, която сменя вискозитета си под въздействие на магнитно поле. Системата се казва Magnetic Ride Control и вече е в 4-тото си поколение. Гуми? Отпред 275/35ZR19 и 305/30ZR19 отзад.

Cadillac предлагат и по-малък „супер седан“ под формата на CT4-V Blackwing. При него моторът е 3,6-литров туин турбо V6 с 472 к.с. и 603 Нм, достатъчни за 0-100 км/ч за около 4 секунди, когато е с автоматик. Тук базовата кутия също е 6-степенна механична, а максималната скорост е 304 км/ч.

Цените? Очаквате, че ще са достъпни за динамиката си и сте прави, но донякъде. Топ моделът CT5-V Blackwing започва от 84 990 долара, което прави точно 146 476 лв., докато по-малката „четворка“ започва от 59 980 долара или под 100 хил. лв.

Бихте ли си взели един от тези два американски супер седани вместо европейска алтернатива? Отговорете с коментар и кликнете на този Dodge Challenger за да прочетете любопитния материал на Ради Ангелов за краят на ерата Hellcat V8.

Фенове сме! A вие?