BMW M5 CS идва с 635 коня. Това е най-мощната серийна кола на марката
BMW M5 CS, най-специалното M5 вече не е тайна, даже напротив – официално представено, с всички пикантни детайли. Баварците казват, че това е „най-мощната кола в историята на BMW M“, тъй като 4,4-литровия туин турбо ‘BMW M TwinPower Turbo’ S63B44… вече генерира 635 к.с., което е с 10 коя над (официално посочените) 625 к.с. на „обикновеното“ BMW M5 Competition. Въртящият момент не е променен и остава доста добрите 750 Нм.
Динамиката? M5 CS ускорява от 0-100 км/ч за 3 секунди, което е с 0,2 по-бързо от M5 Comp, а 0-200 прави за 10,3 секунди, с половин секунда по-бързо. Максималната скорост е ограничена на 305 км/ч, явно за да се запази все пак някакво приличие.
По-добрите показатели не се дължат само на 10-те коня, но и на 70-те килограма свалени от колата. По EU сертификацията BMW M5 CS тежи точно 1900 кг и притежава съотношение маса/мощност от 3,9 кг/к.с. (по DIN обаче), в сравнение с 4,1 кг/к.с. при Competition.
Извън цифровата статистика, какво ново виждаме отвън? Колата, с която BMW избират да ни представят модификацията е изпълнена в стила на BMW M8 Gran Coupé First Edition – в тъмнозелен цвят, златисти бъбреци и жълти акценти във фаровете. Боята се казва ‘Frozen Deep Green’ и е от ‘Individual’ каталога на баварците, като M5 CS ще може да се вземе и в още два цвята – ‘Brands Hatch Grey’ и неговата „замръзнала, индивидуална“ версия ‘Frozen Brands Hatch Gerey’.
В предния капак вече има отвори, обрамчени с карбон. Последният е доста разпространен – предния спойлер, капачките на огледалата, таванта, а отзад – спойлерчето на капака и дифузьора. Четирите ауспуха издават и разлика в изпускателната система, която е изработена от неръждаема стомана (или поне накрайниците). Има и нещо наречено ‘M Sound Control’ бутон чрез който водачът, а защо не и неговият спътник, могат да избират различни начини на звучене. Серийно спирачките са с карбо-керамични дискове, които за пръв път се комбинират с червени апарати.
‘Gold Bronze’, така е кръстен цвета за акцентите отвън, в него са боядисани и 20-инчовите джанти. Няма промяна в техния размер, както и в този на гумите, спрямо M5 Comp, но CS идва стандартно с Pirelli P Zero Corsa - 275/35 R 20 и 285/35 R 20. Промени по ходовата част? От BMW казват, че е „шасито е базирано на това нa М5 Competition – по-стегната версия на M5“. Aвтомобилът е свален със 7 мм надолу, а амортисьорите са взети от M8 Gran Coupé.
Интериорът? Изглежда доста приятно място. Още на прага ви посреща надпис ‘М5 CS’ - преброихме общо 9 отвън и отвътре -, предни седалки с карбонова основа и фина кожа, а отзад – две индивидуални спортни кресла. На всички подглавници има и бродерия с контурите на „Нюрбургринг“, което загатва, че колата вероятно се е справила доста добре там. Може вби рекорд?
Воланът е покрит с алкантара, но не се съмняваме, че ще може да се поръча и с кожа. На него виждаме и карбонови пера за смяна на скоростите, а централният дисплей на iDrive системата вече е с увеличен на 12,3 инча (31,24 см) диагонал. От него може да се избира и ‘Track’ режим за каране… на писта.
Колко струва това да притежаваш най-мощният М автомобил в историята? Разходите по поддръжка вероятно не се различават от тези при M5 и M5 Competition, но базовата цена е осезаемо по-висока. В Германия BMW M5 CS започва от 180 400 евро, което прави точно 352 826 лв., но там, с тяхното 19%-но ДДС и условия. У нас? Предвид специалния статус на колата и това, че ще върви и с изкусителен списък с опции, спокойно може да подминете 400-те хиляди при поръчката.
Текст: Иван Монев