Land Rover пуска 25 екземпляра Defender Works V8 Trophy с 405 коня, готови за Апокалипсиса
Land Rover Defender Works V8 Trophy е поредната демонстрация на хитър маркетингов ход, с който дадена марка отхапва парче от тортата на тунинг компаниите. Едновременно с което ни гъделичка по онази дълбоко заровена в мозъка ни част, отговаряща за носталгията, в случая към стария Defender и към едно от най-страхотните моторни състезания въобще – забравеното от някой и непознато за мнозина – ‘Camel Trophy’. И към V8 моторите, които вероятно ще последват участта на V12 машините, вече почти изчезнали от серийното автомобилно производство.
Какво представлява Defender Works V8 Trophy? „Препроектиран“ (така се изразяват, но на английски от марката) 2013-2016 LR Defender, създаден за специално състезание наречено ‘Land Rover Trophy’, което ще се проведе тази година в райнона на замъка Иистнор, Херефордшър. Представете си го, като частна офроуд надпревара, която се организира от Land Rover, който предоставят и автомобилите на участниците. А вместо сума за участие, последните плащат стойността на състезателната си машина.
Колите ще бъдат произведени от Land Rover Classic и ще бъдат едва 25. Клиентите/състезателите ще могат да избират между късата база ‘90’ или дъгата ‘110 Station Wagon’, като всички екземпляри ще бъдат в боядисани в класическото ‘Eastnor Yellow’, с елементи в ‘Narvik Black’.
В черно е боядисан предният капак, като под него работи атмосферен 5-литров V8 генериращ 405 к.с. при 6000 об/мини 515 Нм при 5000 об/мин. Той е свързан със съвременен 8-степенен автоматик от ZF с нещо наречено ‘Pistol Shifter’. Това е лостът за превключване намиращ се също в различни модели на Jaguar, а до него контрастира обшитият в кожа лост за превключване на режимите на двойното предаване. Defender Works V8 Trophy ще идва с двустепенна раздатъчна кутия и подсилени диференциали при двете оси.
‘Classic’ отделът на LR е модифицирал сериозно окачването и слава богу. Твърди мостове отпред и отзад, но с телескопични амортисьори и винтови пружини. Има спомагателни рами и сериозни стабилизиращи щанги. Спирачките също са пипнати, 335-милиметрови дискове отпред и 300-милиметрови отзад, а апаратите стискат с по 4 бутала в четирите края. Няма опция за лети джанти – получавате само и единствено подсилени стоманени 16-ки с гуми за кал 235/85 R16.
Белезите за съвременен автомобил отвън са само LED фаровете, а отвътре колата е почти идентична с Defender 2013-2016-та. Разликите са споменатият лост на автоматика, доста интересно стоящ на фона на останалата част от таблото, както и състезателно-луксозните седалки с отвори за многоточкови колани. А, да, акцент е и часовникът с циферблат на марката Elliot Brown.
Малко завиждаме на бъдещите собственици, защото ще си купят доста як автомобил – Defender с V8. Всъщност, първият Defender с V8 датира от 1979-та и Series III, задвижван от 3,5-литров Rover мотор с 90 коня. През 83-та LR пускат One Ten със същия мотор, но със 113 коня, развит по-късно до 135 к.с. (1987-ма). През 92-ра САЩ получават версия с 3,9-литров V8 със 182 к.с. и 4-степенен автомат, а през 1998-ма LR монтират 4-литровия агрегат от Range Rover (190 к.с.) и го слагат на специалното издание ‘50th Anniversary Defender 90’. В mobile.de откриваме и Land Rover Defender Works V8 от 2016-та, които се продава за… 199 хил. евро. Последната специална версия е 2018 Defender Works V8 с 5-литровия мотор.
Цената на V8 Trophy? Започва от 195 хил. паунда за късата база… Това означава 222 хил. евро или 435 хил. лв. Ако искате дълга и накарате LR Classic да пипнат още нещо във ваш стил, спокойно отивате на половин милион лева. Но за тези пари ще получите и регистрация за участие в надпреварата и уроци по офроуд от Боб Ивс, победител в ‘1989 Camel Trophy’ и каскадьорът и професионален офроуд състезател… Джесика Хокинс. Която е и посланик на Land Rover.
Какво мислите Defender Works V8 Trophy? Заслужава ли си парите машината или е абсурд да струва близо половин милион? Дали пък няма де инвестиция?