Новото Subaru Outback: моторът е само един, цените започват от 78 500 лв.
Subaru представиха новото 6-о поколение на техния флагман Outback, който за щастие не е хибид и не е с 2-литров двигател. Макар, че японците няма да предлагат богата гама от задвижвания – моторът е познатия FB25 с обем 2,5-литра, 4-цилиндров боксер, но вече с директно впръскване и мощност 169 к.с. при 5000 об/мин и 252 Нм при 3800 об/мин.
А скоростите са CVT. Хмм. Кутията се нарича ‘Lineartronic’ и вече е с 9 „виртуални предавки“, тоест с толкова фиксирани предавателни числа, за да симулира превключване, като класически автомат. Преди бяха 7. Променени са над 80% от компонентите на механизма, за да бъде по-ефективен и по-здрав, казват от Subaru. Ръчка? Няма, но надали очаквате и от подобен автомобил.
Динамиката? На всички ни се иска 2,5 турбо или 3 литра, но уви, времената са такива. Ускорение от 0-100 км/ч за 10,2 секунди и максимална скорост от 193 км/ч. По отношение на разхода, японците дават комбинирано 8,6 л/100 км.
Новият Outback е базиран на новата платформа на Subaru, наречена… ‘Subaru Global Platform, с което е подобрена устойчивостта на усукване. Със забележителните 70%, казват японците, и с още по-сериозните 100%, в надлъжно направление. Колата е и малко по-голяма отпреди: 4870 мм дължина (+50 мм), като е увеличен и клиренсът, вече 213 мм, с което се доближава до Forester (220 мм). Почти половината от тези 5 см „издължаване“ са се положили на багажното пространство. Там имате… повече литри, а самия отвор за товарене е по-широк с 20 мм. Новост е и системата за автоматично отваряне, ‘hands free’, която обаче не е с махане на крак, а с доближаване на… ръка до задната емблема. Така не е нужно човек да пази равновесие на един крак, уточняват от марката.
Друго? Хитра система от рейки на покрива, които са два типа. Едните, държат повече, до 318 кг в статично положение, което означава, че може да си опънете палатка на покрива. Те се предлагат за средното и по-офроуд ниво на оборудване 4DVENTURE. Другите пък имат функция за напречно преместване, нещо което видяхме и при Dacia Sandero Stepway, но при нея се изисква ключе, докато при Subaru номерът става без инструменти.
Подобрена е и инфотейнмът системата с 11,6-инчов (29,5 см) диагонал и портретен формат. Серийно имате приложенията за свързване на различни смартфони, като в него са събрани част от функциите, които преди се командваха с бутони. От дисплея може да избирате и един от режимите на каране, от т.н. X-Mode меню, всъщност само оттам, защото вече няма физически превключвател. Имате Snow/Dirt, Normal и Deep Snow/Mud.
Автомобилът се предлага в три изпълнения – STYLE, 4DVENTURE и PREMIUM, като явно политиката на Subaru прилича малко на тази на Mazda. Почти да няма видими разлики в нивата – и трите идват с 18-инчови лети джанти, и трите с парктроник отзад, и трите с камера за заден ход, и трите с матрични LED фарове и стопове. Вътре имате текстил при STYLE, водоустойчиви тапицерии при 4DVENTURE и кожа Напа при PREMIUM. Топ нивото идва и с по-добра музика, камери и в страничните огледала, люк на покрива и не много повече работи, различаващи го от другите две изпълнения. Системите за подпомагане на водача са доста, няма да ги изреждаме, но е нова тази за автоматично поддържане на пътната лента, която вече държи колата точно в средата ѝ.
Цените? Започват от 78 500 лв. за STYLE, 84 500 лв. за 4DVENTURE и 91 500 лв. за PREMIUM. Металикът се доплаща и за трите, 990 лв., а гамата от цветове предлага избор от седем позиции. Най-яката за нас е ‘Autumn Green’, запазена само за по-авантюристично настроения Outback.