Супер комбито на Porsche идва през пролетта






Очаква се Porsche Taycan Cross Turismo да бъде представено през пролетта. Скорошната му премиера беше потвърдена от новите снимки (вижте колата без камуфлажи тук) с все по-малко камуфлажи, разпространени от германската компания. Cross Turismo ще запази повдигнатото окачване на прототипа, което означава, че то няма да е типична версия комби на Taycan, а кола, която не се притеснява да излезе извън асфалтова мрежа, макар и без да се набутва в дълбоката кал. Възможността за лек офроуд беше потвърдена, като стана ясно, че Taycan CT ще включва режим, който да подобрява разпределението на въртящия момент точно за ситуации с ниско сцепление – в кал или сняг, например.
Освен това Cross Turismo ще е идеалното возило, с което да се появите в тузарските алпийски курорти като Шамони, Цермат или Вал д'Изер, защото ще предлага достатъчно пространство за ските/борда, без да включва обичайния за този тип каросерия двигател с вътрешно горене. Кой каза, че лифтът няма екологична алтернатива!?
Подобно на седана, Taycan Cross Turismo ще се предлага в няколко варианта с различни мощности. Базовият ще има 408 к.с. и задно предаване. По-нагоре са версиите 4S (530 к.с.), Turbo (680 к.с.) и Turbo S (761 к.с., всички мощности са посочени в режим бууст). Последните две идват само с голямата батерия с 93,4 киловатчаса, като в най-добрия случай пробегът с едно зареждане ще бъде около 480 км., докато в случаите, когато се използва по-малката 79-киловатчасова батерия, с едно зареждане ще се минават около 400 км. Това не е проблем, защото Taycan Cross Turismo ще поддържа зареждане с до 270 Квт (225 кВт за по-малката батерия), благодарение на което възстановявате нивото на заряд до 80% за едва 20-тина минути.