Официално: Hyundai Ioniq 5 е тук. Поддържа по-бързо зареждане от Taycan


23 Feb 2021

Преди броени часове Hyundai представи новия Ioniq 5. Това е първата кола, която попада в новата подмарка Ioniq. Корейският модел е първият след Taycan, който използва 800-волтова платформа (казва се E-GMP), с което заплашва да се превърне в първия масов модел с 800-волтова архитектура. Това позволява свръх бързо зареждане, подобно на това при Taycan. Всъщност дори по-бързо, защото Ioniq 5 поддържа зарядни с мощност до 350 кВт и може да използва 400 и 800-волтови системи. При най-бързите зарядни възстановяването на батерията от 10 до 80% отнема едва 18 минути, като в пиковия момент на заряд Ioniq 5 си набавя 100 км пробег за 5 минути зареждане. Всъщност Ioniq 5 може да служи и като зарядна станция за електрически колела или друга техника, като бордовото зарядно предлага мощност от 3,6 кВт.

 

Моделът, който заема междинната ниша между кросоувър и хечбек, ще се предлага с два размера батерия – с капацитет 58 или 72,6 кВтч, както и с възможност да изберете между един или два електромотора. Най-мощният вариант предлага 306 к.с. и 605 Нм, достатъчни за ускорение до 100 км/ч за 5,2 секунди.

По-икономичният вариант обаче използва същата 72,6-киловатчасова батерия в съчетание само с един електромотор. Мощността от 216 к.с. не би следвало да е недостатъчна, особено в съчетание с 350 Нм на задните колела, а пробегът от 480 км звучи доста респектиращо, когато говорим за масов модел.

Базовият Ioniq 5 идва с по-малка 58-киловатчасова батерия, 168 к.с. и също 350 Нм. Той ускорява до 100 км/ч за 8,5 секунди.

 

Въпреки че прилича на хечбек, корейският електромобил ще предлага впечатляващо интериорно пространство, благодарение на внушителното си междуосие от точно 3 метра в съчетание със сериозна дължина от 4,65 м. Колата е по-голяма и широка от Tucson. За да добиете представа за мащаба, имайте предвид, че на снимките моделът е с 20-инчови джанти.

Hyundai запазва пикселизираната външност от прототипа 45 concept, но привидно ръбатите форми всъщност крият доста обтекаема каросерия.

Интериорът напълно оползотворява липсата на кардан и скоростна кутия, като е напълно равен. Използвани са екологични материали, рециклирани пластмаси и вълна, като в каталога изобщо няма да фигурират кожени седалки. Любопитно е, че централната конзола се прибира с до 14 см, за да освободи повече пространство в интериора – лек намек към автономното бъдеще, в което воланът ще се скрива, за да не ни пречи.

Два 12-инчови екрана събират всички важни функции. Този в средата е сензорен, като в технологичната вакханалия се включва и нов цветен хедъп дисплей.

Както може да предположите, колата идва с цялата гама системи за безопасност, която може да очаквате от един хай-тек модел през 2021. Това включва асистенти срещу удар отпред и при смяна на лента. Ioniq 5 ще влезе в продажба през лятото, като цените все още не са ясни.

 

Сбогом V10!