Новият Mercedes-Benz C-клас: малък S-клас, само 4-цилиндрови мотори
Представяме ви новото поколение Mercedes-Benz C-клас, 5-то подред. Всъщност, моделът „изтече“ под формата на няколко снимки със средно качество още вчера, но днес немците го разкриха официално, със всички подробности. Нашето мнение? Дизайнът е много добър, прилича на този на S-клас, особено отпред, както и вътре в салона. Задницата на комбито (данните в скобите, долу в таблиците) вече не изглежда, като направена в последния момент, като единственото тъжно нещо е отсъствието на двигатели с повече от 4 цилиндъра.
Не, че C-клас ще страда от липса на мощност, очакваме Merc-AMG C 63 S да превиши мощността на все още продаващата се W205, която е с 510 коня. Даже очакваме около 530 к.с., но от версия на 4-цилиндровия M139 от Merc-AMG A 45 S, който там е с 421 к.с. При върховия C-клас той ще бъде с по-сериозна електрификация, хибрид. Но, към новите неща в W206.
Цялото серийно производство на новата C-класа е електрифицирано благодарение на вградена 48-волтова технология със стартер-генератор. Чрез високоефективната батерия електрическият пробег на плъгин хибрида достига 100 километра (WLTP). Други технически подобрения включват допълнителни характеристики като DIGITAL LIGHT и завиваща задната ос. Луксозните лимузини могат да бъдат поръчани от края на март и ще пристигнат в шоурумите на Mercedes-Benz у нас през лятото на 2021.
Ъгълът на завиване на задната ос е 2,5 градуса. Това намалява кръга на завиване с 43 сантиметра до 10,64 метра. Автомобилът е оборудвана с LED High Performance фарове серийно. Системата DIGITAL LIGHT, позната от новата S-класа, е налична като опция. Тази революционна технология позволява множество нови функции, като например прожектиране на предупредителни символи върху пътя отпред. DIGITAL LIGHT има вграден модул с три изключително мощни светодиода във всеки фар, чиято светлина е пречупена и насочена от 1,3 милиона микро огледала. Така резолюцията е повече от 2,6 милиона пиксела на превозно средство.
Арматурното табло е разделено на горна и долна част: подобно на крило с нови кръгли вентилационни отвори, напомнящи за двигателите на самолетите. Зоната на водача разполага с LCD екран с висока резолюция. Промяната на парадигмата към цифровизация също е очевидна в централния дисплей: функциите на автомобила могат да се контролират с помощта на висококачествен сензорен екран. Портретната му ориентация е особено удобна за навигация.
Подобно на S-класата новата C-класа е оборудвана с второто поколение на инфотеймънт системата MBUX. Интериорът на автомобила става още по-дигитален и интелигентен, като LCD екраните улесняват управлението на автомобила и комфортните функции. Дисплеят на водача и медийният дисплей предлагат цялостно, естетично изживяване. Информацията се представя по ясно структуриран начин. Видът на екраните може да бъде индивидуализиран с три стилове на показване (дискретен, спортен, класически) и три режима (навигация, помощ, сервиз).
Видео изображение с добавена реалност е на разположение като допълнително оборудване. Камерата регистрира заобикалящата среда пред автомобила и движещи се изображения се показват на централния дисплей. Освен това върху видео картината се наслагват виртуални обекти, информация и маркери. Те включват например пътни знаци, насочващи стрелки, препоръки за промяна на лентата и номера на къщите. Това може да направи навигацията много по-лесна, особено в градските райони. Цветен head-up дисплей може да бъде поръчан като допълнително оборудване. Чрез него водачът вижда виртуално изображение с размери 9 x 3 инча (прибл. 23 x 8 см) над капака на разстояние от около 4,5 м.
Скенерът за пръстови отпечатъци се намира в ергономична позиция под централния дисплей. Това позволява на потребителите да достъпват MBUX системата бързо, удобно и сигурно. Личните настройки и данни, като например най-скорошни дестинации, записи в бизнес календара или e-mail са изцяло защитени.
В допълнение към турбокомпресора, дизеловите и бензиновите двигатели вече имат вграден стартер-генератор (ISG) за интелигентна помощ при ниски обороти на двигателя като мек хибрид от второ поколение. ISG използва 48-волтова бордова електрическа система, която осигурява функции като плъзгане (движение по инерция с изключен двигател), подпомагане на динамиката и рекуперация на енергията и прави възможни значителни икономии на гориво. Двигателите също така стартират много бързо и удобно в резултат на това, че функцията старт/стоп е почти толкова незабележима за водача, колкото и преходът от режим „плъзгане“ с изключен двигател до силно ускорение. При работа на празен ход интелигентното взаимодействие между ISG и двигателя с вътрешно горене осигурява изключително гладко движение.
|
|
C 180 |
C 200 |
C 200 4MATIC |
C 300 |
C 300 4MATIC |
Работен обем |
куб. см |
1496 |
1496 |
1496 |
1999 |
1999 |
Мощност |
кВт/к.с. |
125/170 |
150/204 |
150/204 |
190/258 |
190/258 |
при |
об/мин |
5500-6100 |
5800-6100 |
5800-6100 |
5800 |
5800 |
Доп. мощност (‘boost’) |
кВт/к.с. |
15/20 |
15/20 |
15/20 |
15/20 |
15/20 |
Максимален въртящ момент |
Нм |
250 |
300 |
300 |
400 |
400 |
при |
об/мин |
1800-4000 |
1800-4000 |
1800-4000 |
2000-3200 |
2000-3200 |
Доп. въртящ момент (‘boost’) |
Нм |
200 |
200 |
200 |
200 |
200 |
Комбиниран разход на гориво |
л/100 км |
7,6-6,2 |
7,2-6,3 (7,4-6,5) |
7,6-6,6 |
7,0-6,6 |
7,9-7,0 |
Комбинирани CO2 емисии |
г/км |
163-141 |
163-143 (168-149) |
172-151 |
169-150 |
180-160 |
Ускорение 0-100 км/ч |
с |
8,6 |
7,3 (7,5) |
7,1 |
6,0 |
6,0 |
Максимална скорост |
км/ч |
231 |
246 (240) |
241 |
250 |
250 |
Четвъртото поколение плъгин хибриди на С-класата ще последват скоро след премиерата. Електрификацията на модела прави голяма крачка напред, докато използва същите базови двигатели. Високоволтовата батерия (HV) е разработена от Mercedes-Benz AG и е с общ капацитет от 25,4 кВтч. С електрическа мощност 95 кВт (129 к.с.) и изцяло електрически пробег от около 100 километра (WLTP), C-класата може да работи в изцяло електрически режим в много от дните, без да налага използването на двигателя с вътрешно горене. Това е двулитровият вариант на свръхмодерния четирицилиндров двигател М 254. Дизелови плъгин хибридни модели също предстоят.Първият дизелов двигател с интегриран стартер-генератор е новият OM 654 М, който разполага с 48-волтова частична бордова електрическа система. Заедно с електрификацията, която включва и използването на електрически компресор за климатичната инсталация, производителността достига до 195 кВт. Четирицилиндровите бензинови двигатели също са с вградено второ поколение ISG с допълнителна мощност до 15 кВт и 200 Нм допълнителен въртящ момент.
|
|
C 220 d |
C 300 d |
Работен модел |
куб. см |
1992 |
1992 |
Мощност |
кВт/к.с. |
147/200 |
195/265 |
при |
об/мин |
4200 |
4200 |
Доп. мощност ('boost') |
кВт/к.с. |
15/20 |
15/20 |
Макс. въртящ момент |
Нм |
440 |
550 |
при |
об/мин |
1800-2800 |
1800-2200 |
Доп. въртящ момент ('boost') |
Нм |
200 |
200 |
Комбиниран разход на гориво |
л/100 км |
5,6-4,9 (5,8-5,1) |
5,6-4,9 (5,8-5,1) |
Комбинирани CO2 емисии |
г/км |
148-130 (152-134) |
148-130 (152-134)) |
Ускорение 0-100 км/ч |
сек |
7,3 (7,4) |
5,7 (5,8) |
Максимална скорост |
км/ч |
245 (242) |
250 (250) |