Новият Mercedes-Benz C-клас: малък S-клас, само 4-цилиндрови мотори

  • Галерия с 21 снимки. Галерия с 21 снимки.

23 Feb 2021

Представяме ви новото поколение Mercedes-Benz C-клас, 5-то подред. Всъщност, моделът „изтече“ под формата на няколко снимки със средно качество още вчера, но днес немците го разкриха официално, със всички подробности. Нашето мнение? Дизайнът е много добър, прилича на този на S-клас, особено отпред, както и вътре в салона. Задницата на комбито (данните в скобите, долу в таблиците) вече не изглежда, като направена в последния момент, като единственото тъжно нещо е отсъствието на двигатели с повече от 4 цилиндъра.

Не, че C-клас ще страда от липса на мощност, очакваме Merc-AMG C 63 S да превиши мощността на все още продаващата се W205, която е с 510 коня. Даже очакваме около 530 к.с., но от версия на 4-цилиндровия M139 от Merc-AMG A 45 S, който там е с 421 к.с. При върховия C-клас той ще бъде с по-сериозна електрификация, хибрид. Но, към новите неща в W206.

Цялото серийно производство на новата C-класа е електрифицирано благодарение на вградена 48-волтова технология със стартер-генератор. Чрез високоефективната батерия електрическият пробег на плъгин хибрида достига 100 километра (WLTP). Други технически подобрения включват допълнителни характеристики като DIGITAL LIGHT и завиваща задната ос. Луксозните лимузини могат да бъдат поръчани от края на март и ще пристигнат в шоурумите на Mercedes-Benz у нас през лятото на 2021.

Ъгълът на завиване на задната ос е 2,5 градуса. Това намалява кръга на завиване с 43 сантиметра до 10,64 метра. Автомобилът е оборудвана с LED High Performance фарове серийно. Системата DIGITAL LIGHT, позната от новата S-класа, е налична като опция. Тази революционна технология позволява множество нови функции, като например прожектиране на предупредителни символи върху пътя отпред. DIGITAL LIGHT има вграден модул с три изключително мощни светодиода във всеки фар, чиято светлина е пречупена и насочена от 1,3 милиона микро огледала. Така резолюцията е повече от 2,6 милиона пиксела на превозно средство.

Арматурното табло е разделено на горна и долна част: подобно на крило с нови кръгли вентилационни отвори, напомнящи за двигателите на самолетите. Зоната на водача разполага с LCD екран с висока резолюция. Промяната на парадигмата към цифровизация също е очевидна в централния дисплей: функциите на автомобила могат да се контролират с помощта на висококачествен сензорен екран. Портретната му ориентация е особено удобна за навигация.

Подобно на S-класата новата C-класа е оборудвана с второто поколение на инфотеймънт системата MBUX. Интериорът на автомобила става още по-дигитален и интелигентен, като LCD екраните улесняват управлението на автомобила и комфортните функции. Дисплеят на водача и медийният дисплей предлагат цялостно, естетично изживяване. Информацията се представя по ясно структуриран начин. Видът на екраните може да бъде индивидуализиран с три стилове на показване (дискретен, спортен, класически) и три режима (навигация, помощ, сервиз).

Видео изображение с добавена реалност е на разположение като допълнително оборудване. Камерата регистрира заобикалящата среда пред автомобила и движещи се изображения се показват на централния дисплей. Освен това върху видео картината се наслагват виртуални обекти, информация и маркери. Те включват например пътни знаци, насочващи стрелки, препоръки за промяна на лентата и номера на къщите. Това може да направи навигацията много по-лесна, особено в градските райони. Цветен head-up дисплей може да бъде поръчан като допълнително оборудване. Чрез него водачът вижда виртуално изображение с размери 9 x 3 инча (прибл. 23 x 8 см) над капака на разстояние от около 4,5 м.

Скенерът за пръстови отпечатъци се намира в ергономична позиция под централния дисплей. Това позволява на потребителите да достъпват MBUX системата бързо, удобно и сигурно. Личните настройки и данни, като например най-скорошни дестинации, записи в бизнес календара или e-mail са изцяло защитени.

В допълнение към турбокомпресора, дизеловите и бензиновите двигатели вече имат вграден стартер-генератор (ISG) за интелигентна помощ при ниски обороти на двигателя като мек хибрид от второ поколение. ISG използва 48-волтова бордова електрическа система, която осигурява функции като плъзгане (движение по инерция с изключен двигател), подпомагане на динамиката и рекуперация на енергията и прави възможни значителни икономии на гориво. Двигателите също така стартират много бързо и удобно в резултат на това, че функцията старт/стоп е почти толкова незабележима за водача, колкото и преходът от режим „плъзгане“ с изключен двигател до силно ускорение. При работа на празен ход интелигентното взаимодействие между ISG и двигателя с вътрешно горене осигурява изключително гладко движение.

 

 

C 180

C 200

C 200 4MATIC

C 300

C 300 4MATIC

Работен обем

куб. см

1496

1496

1496

1999

1999

Мощност

кВт/к.с.

125/170

150/204

150/204

190/258

190/258

при

об/мин

5500-6100

5800-6100

5800-6100

5800

5800

Доп. мощност (‘boost’)

кВт/к.с.

15/20

15/20

15/20

15/20

15/20

Максимален въртящ момент

Нм

250

300

300

400

400

при

об/мин

1800-4000

1800-4000

1800-4000

2000-3200

2000-3200

Доп. въртящ момент (‘boost’)

Нм

200

200

200

200

200

Комбиниран разход на гориво

л/100 км

7,6-6,2

7,2-6,3 (7,4-6,5)

7,6-6,6

7,0-6,6

7,9-7,0

Комбинирани CO2 емисии

г/км

163-141

163-143 (168-149)

172-151

169-150

180-160

Ускорение 0-100 км/ч

с

8,6

7,3 (7,5)

7,1

6,0

6,0

Максимална скорост

км/ч

231

246 (240)

241

250

250

Четвъртото поколение плъгин хибриди на С-класата ще последват скоро след премиерата. Електрификацията на модела прави голяма крачка напред, докато използва същите базови двигатели. Високоволтовата батерия (HV) е разработена от Mercedes-Benz AG и е с общ капацитет от 25,4 кВтч. С електрическа мощност 95 кВт (129 к.с.) и изцяло електрически пробег от около 100 километра (WLTP), C-класата може да работи в изцяло електрически режим в много от дните, без да налага използването на двигателя с вътрешно горене. Това е двулитровият вариант на свръхмодерния четирицилиндров двигател М 254. Дизелови плъгин хибридни модели също предстоят.Първият дизелов двигател с интегриран стартер-генератор е новият OM 654 М, който разполага с 48-волтова частична бордова електрическа система. Заедно с електрификацията, която включва и използването на електрически компресор за климатичната инсталация, производителността достига до 195 кВт. Четирицилиндровите бензинови двигатели също са с вградено второ поколение ISG с допълнителна мощност до 15 кВт и 200 Нм допълнителен въртящ момент. 

 

 

C 220 d

C 300 d

Работен модел

куб. см

1992

1992

Мощност

кВт/к.с.

147/200

195/265

при

об/мин

4200

4200

Доп. мощност ('boost')

кВт/к.с.

15/20

15/20

Макс. въртящ момент

Нм

440

550

при

об/мин

1800-2800

1800-2200

Доп. въртящ момент ('boost')

Нм

200

200

Комбиниран разход на гориво

л/100 км

5,6-4,9 (5,8-5,1)

5,6-4,9 (5,8-5,1)

Комбинирани CO2 емисии

г/км

148-130 (152-134)

148-130 (152-134))

Ускорение 0-100 км/ч

сек

7,3 (7,4)

5,7 (5,8)

Максимална скорост

км/ч

245 (242)

250 (250)

Първородната Godzilla!