MV Agusta Rush 1000 е брутално чаровен нейкед с 212 к.с. и маса 184 кг
‘Motorcycle Art’. Това е мотото на базираната във Варезе марка за мотори, която полага доста усилия да бъде вярна на него, от основаването си през 1945-та досега. За съжаление обаче нейните машини не се срещат често по улиците, особено по нашите, което пък обаче допълнително подсилва екзотичното им излъчване.
При MV Agusta Rush 1000 степента на екзотика е дори по-висока. Това е най-новият, най-мощен и най-различен гол мотор на марката. Базиран е на Brutale 1000 RR, но е различен. Изглежда супер мускулест, с класически кръгъл фар, златиста вилка, къса изпускателна система и задна джанта с изключително ефектен аеро капак.
Техниката? Шасито е от голямото Brutale, откъдето идва и 998-кубиковият 4-цилиндров редови двигател. Мощността му е 208 к.с. при 13 000 об/мин, а максималния въртящ момент – 116,5 Нм при 11 000 об/мин. Ако се поръча с т.н. ‘Racing Kit’, мощността нараства до 212 к.с. при 13 600 об/мин. Този агрегат е единственият с радиални клапани и титаниеви мотовилки вграждан в сериен байк. Италианците казват също, че дизайнът на горивната камера е вдъхновен от технологиите ползвани във Формула 1.
Окачването? Öhlins Nix EC с възможност за електронен контрол, 43-милиметрова вилка с ход 120 мм, а отзад - Öhlins EC TTX прогресивен шок, също с електронен контрол. Спирачките пък са Brembo Stylema с 4-бутални радиални апарати отпред и 320-милиметрови дискове. Последните работят с най-новия модул Bosch 9 Plus Race ABS и RLM система (Rear wheel Lift Mitigation). Рамата е стоманена тръбна конструкция, изработена от CroMo сплав.
Масата на мотора е 186 кг, в стандартно изпълнение и в разцветката ‘Dark Metallic Mat Grey’ и ‘Mamba Red Mat Carbon’. При поръчка на т.н. ‘Racing Kit’ получавате още по-агресивна изпускателна система SC-Project и промени във визията на опашката и около радиатора. Тогава масата пада с 2, а мощността нараства с 4 к.с. Ако искате да се запознаете подробно с всички технически данни, може да кликнете тук или снимката с надписа.
Цената? В официалния сайт на MV Agusta тя започва от 34 000 евро. Не са никак малко за мотор, но и моторът далеч не е обикновен. Какво мислите за новия Rush 1000?