Ford спира 4-цилиндровия Mustang в Европа. Познайте защо!?
Автомобилната индустрия в Европа, принуждавана от политиците, упорито ни води по пътя на ограничения работен обем. По принцип нямаме нищо против малките двигатели, стига да следват рецептата на Колин Чапман и да са комбинирани с леко купе. Справка Mazda MX-5.
Понякога обаче даунсайзингът създава съвсем налудничави коли, които никой не иска да купува. Справка Mustang с 2,3-литров 4-цилиндров EcoBoost. В Европа едва 15% от всички поръчани Mustang са с този двигател, така че компанията е взела мъдрото решение да го спре от продажба. На пазара на Стария континент остава само класическият атмосферен 5-литров V8. В европейската версия GT той осигурява 450 к.с. и 533 Нм. докато във варианта Bullitt тези стойности са съответно 460 к.с. и 529 Нм.
Забавното е, че 2,3-литровата версия ще продължи да се продава в Щатите и Канада, където била доста търсена… Накъде върви този свят!?