Fabia Rally2 evo Edition 120 e много бърза „торта“ по повод 120 години Skoda Motorsport

  • Галерия със 7 снимки. Галерия със 7 снимки.

16 Mar 2021

Тортите могат да бъдат вкусни, но стойността им не се повишава с напредване на възрастта. Нямат спойлери, тихи са, а и не са особено подходящи за асоцииране със спорта. Освен, ако не се консумират за подслаждане на ключова годишнина. Škoda Motorsport отбелязват 120 години без торта, вероятно защото предвид годините, би било по-подходящо целя десерт да е восъчен, със стърчащи фитили в съответния брой.

Шегите настрани, Škoda добре са решили, че 120-годишнината е добър повод за специално издание на рали бегачката Fabia. Колата носи дългото име Fabia Rally2 evo Edition 120 и ни кара да мечтаем. И да съжаляваме, че не може да си я купим за 24 хил. лв., както много от нейните далечни шосейни братовчеди. Празничната машинка е супер близка с натрупалата солиден броѝ победи във WRC2/WRC2 Pro шампионатите на FIA, но ще бъде произведена в едва 12 екземпляра. Те ще идват с тази специфична разцветка, както и с по-богато серийно оборудване и безплатни аксесоари.

В цената влизат иначе допълнителните LED светлини, който могат да превърнат всяка нощ в ден, т.н. ‘cornering lights’ ниско долу, както и зелените джанти от магнезиева сплав. Вътре колата ще идва с допълнителен пакет за съхранение на вещи, мрежи, чантичка за инструменти и други „безплатни опции“. Всеки успял да се добере до една от ограничената в една дузина броя квота коли, ще получава и моделче в мащаб 1:18, както и раница. Супер! Ще следим OLX за същите, но се съмняваме, че ще ги видим там скоро. По-вероятно е да ги намерим в списъците на RM Sotheby’s след време.

Специалните Fabi-ийки идват и с т.н. ‘2021 upgrade package’. С него идват оптимизации по двигателя, като по-ефективен междинен охладител на турбината, оптимизирана изпускателна система, нова система за контрол на клапаните, както и нова карта на агрегата. Резултатът е подобрена надеждност и увеличена с 2 кВт мощност до 214 кВт, в зависимост от зареденото гориво. Това означава до 287 к.с. и подобаваща динамика.

Освен динамиката, пакетът подобрява и надеждността. Спомагателната рама при задната част е по-здрава, като в същата секция се монтира и „специално устройство за охлаждане на задните спирачки, първоначално хомологирано само за макадам“.

Нови са и формите на защитните планки под колата, които са направени заедно с новата геометрия на маслената система на турбината. Така захранването ѝ с масло е оптимизирано, точките за повдигане на автомобила също са преместени, а вътре воланът е с нови контролери.

Опционално ще могат да се поръча и „по-дълга“ скоростна кутия, повишаваща максималната скорост на 202 км/ч. Škoda Motorsport предлагат и няколко различни диференциала, като възможността за персонализация вероятно е голяма, предвид естеството на колата.