Една легенда на 50! Това е историята на Lambo Countach LP500
Връщаме времето назад точно с 50 години. Месецът е март, годината 1971-ва, локация Женева, събието е международен автомобилен салон. Звездата на изложението безспорно е това жълто Lamborghini Countach LP500 Concept. В 10:00 часа сутринта в изложбеното пространство Carrozzeria Bertone за първи път е представен пред публика този впечатляващ прототип. В същото време на фирмения щанд на Lambo е показана Miura SV, усъвършенствана топ версия след пет години производство на модела.
Премиерата на Countach е толкова успешна, че Lamborghini започва надпревара с времето, за да задоволи по-бързо клиентите и да превърне футуристичния шоу кар в сериен модел. Countach LP500 веднага се появява на страниците на всички автомобилни издания по света.
Проектът Countach е с заводски кодов номер LP112, като LP идва от италианското Longitudinale Posteriore, което се отнася за задноразположения надлъжен 12-цилиндров двигател.
В разработването на Countach основна роля изиграва инженерът Паоло Станзани, който работи за Lamborghini между 1963 и 1968 г. като генерален мениджър и технически директор, отговорен за механичната част на Countach.
Дизайнът - изчистен, с футуристични линии, които и днес остават също толкова красиви, е дело на Марчело Гандини, който в онези години е дизайн директор на Carrozzeria Bertone. Решението за ножичните врати е взето именно от Гандини.
Концептуалният LP500 е значитлено различен от серийния модел, който влиза в производство през 1974 г. Прототипът е с 12-цилиндров двигател с обем 4971 куб. см (единствен по рода си). Въздухозаборниците зад страничните прозорци наподобяват хриле на акула, а интериорът е пълен със сложни за онова време електронни уреди.
Произходът на името на този автомобил се крие в диалекта на региона Пиемонт. В последните етапи от сглобяването колата е скрита под навес за селскостопанска техника във ферма, близо до Груглиаско (провинция Торино), с цел да се избегне вълнение във фабриката на Lamborghini в Сант‘Агата Болонезе. Прототипът обаче е „открит“ от фермер, който възкликва с учуден ентусиазъм „Countach!”. Което на пиемонтски диалект изразява учудване. Роденият в Пиемонт дизайнер Марчело Гандини чува възклицанието на човека и осъзнава факта, че тази дума има особено силна комуникативна сила. Затова обеждава Нучо Бертоне, Феручо Ламборгини и колегата му Паоло Станзани да кръстят колата именно Countach. И те очевидно се съгласяват с предложението.
След успеха на LP500 Concept в Женева главният тест пилот на Lamborghini Боб Уолъс изпробва автомобила, който вече е оборудван с по-надежден 4,0-литров двигател. Проектирането на колата завършва в началото на 1974 г., когато тя завършва живота си в краш тест, необходим за хомологация на серийния модел и впоследствие на това е бракувана.
Между 1974 и 1990 г. са произведени 1999 броя Countach в пет различни версии. Тази кола в крайна сметка позволява на Lamborghini да оцелее в най-трудните години в своята история и да влезе завинаги в залата на славата. Отделно колата участва в десетки филми и намира място на стените на цяло едно поколение автомобилни фенове.