Pagani Huayra R е пистова машина с атмосферен V12 и 850 коня!

  • Галерия с 10 снимки. Галерия с 10 снимки.

22 Mar 2021

Помните ли Zonda R? Тя бе най-пистовата версия на култовия модел, предназначена само за... писта. Pagani Huayra R е следващата стъпка към постигането на абсолютната представа за идеал на маестро Хорацио Пагани и, както виждате, колата изглежда епично.

Двигателят е уникален, казват от Pagani и не е базиран на досегашен или сериен агрегат. Разработен е съвместно с HWA AG (тези хора водят състезателната програма на AMG; името пък идва от инициалите на Ханс Вернер Ауфрехт), атмосферен е, обемът му е 6 литра, а конфигурацията е V12. Характеристиките: 850 к.с. при 8250 об/мин и 750 Нм между 5500и 8300 об/мин. Червената граница е при 9000. Приказка. Масата на машината е едва 198 кг, а сервизните интервали са през 10 000 км.

Трансмисията. Тя също е нова и също е разработена с помощта на HWA. Секвенциален механизъм с 6 предавки и съединител с 3 синтеровани диска, като масата на целия възел е едва 80 кг. Начинът по който е прикачен към монокока и двигателя, допринася за устойчивостта на усукване на цялата конструкция.

Изпускателната система е изработена от „Инконел“ 635/718, като дебелината им е едва 1/3 спрямо тази при шосейните коли на Pagani. Покрити са с керамичен слой, за да бъде оптимално тяхното термодинамично поведение. Излишно е да казваме, че системата е супер лека, но е добре да уточним, че дължините на всички 12 тръби са еднакви, което гарантира „рев, като при F1 колите от едно време“, казват от Pagani. Колата идва и с допълнителни заглушители, които могат да се монтират на трасета, на които важат ограниченията на FIA за до 110 децибела.

Шаси и материали. Екзотика в най-висша степен. Само ще споменем, че монкокът е изработен от ‘Carbo-Titanium’ HP62 и ‘Carbo-Triax’ HP62… Предната спомагателна рама пък е направена от хром-молибденова сплав, а задното окачване е в общ модул, заедно с двигателя, скоростите и монокока. Това гарантира супер устойвичост, резултирала в увеличение на здравината на огъване с 51% и на усукване с 16%, в сравнение с шосейната Huayra. Масата на целия автомобил е едва 1050 кг.

Аерото също е доста сериозно. При скорост от 320 км/ч формите на автомобила генерират 1000 кг сила на притискане. Силата обаче е само едната страна на монетата, нейното разпределение е не по-малко важно. При Huayra R т.н. ‘downforce’ натиска шасито в съотношение 46/54% отпред/отзад, в целия скоростен диапазон. Добавени са два нови отвора в предната част, за охлаждане на спирачките, въздухозаборник за захранване на атмосферния мотор със свеж (и много) въздух и други аеро елементи.

Спирачките и гумите. Вентилирани дискове Brembo CCM-R с размери 410 x 38 мм отпред и монолитни 6-бутални апарати отпред, отзад: 390 x 34 мм и също 6-бутални машини. Джантите са супер леки и дело на APP Tech, 19-ки със сликове Pirelli P Zero 275/675 R19 отпред и 325/705 R19 отзад.

Интериорът? За съжаление от Pagani не са предоставили снимки на кокпита, макар че и изображенията на екстериора не са точни снимки, а рендъри. Пише обаче, че вътре е монтиран „напълно програмируем състезателен дисплей с висока резолюция“, а на централната конзола са монтирани контролите за баланса на спирачките, картата на двигателя и окачването, фаровете и т.н. Педалите пък дават възможност за настройване и са разработени заедно с AP Racing.

Първородната Godzilla!