Така Porsche тества новото 911 GT3: 17 часа с постоянна скорост от 300 км/ч
В родината на Porsche близо 70% от магистралите са без ограничение на скоростта. Това значи, че собствениците на 911 GT3, или който и да е друг модел на компанията, могат да настъпят десния педал до дъно без да се притесняват от финансови недоразумения с пътна полиция. Когато се кара на писта, супер Porsche-то също често би могло да достигне максималната си скорост от 317 км/ч. За да са сигурни инженерите, че колата може да понесе подобни натоварвания без проблем, те тестват новото GT3 по непознат за простосмъртните производители начин. Карат колата в продължение на часове със скорост, близка до максималната.
Това включва тест с продължителност от 5000 км на пистата “Нардо” в Италия. 23-километровото кръгло трасе позволява поддържане на средна скорост от 300 км/ч, като единствените почивки са за бързо зареждане с гориво.
Излишно е да споменаваме, че атмосферният 6-цилиндров боксер с 510 к.с. се е справил със задачата блестящо, като тестовите пилоти са се нуждаели от 17 часа, за да минат дистанцията от 5000 км. 17 часа! Някои шофьори минават 5000 км за година!
Освен теста на писта, двигателят на GT3 е бил подложен на тежки натоварвания и на изпитателните стендове, като при избора на обороти е симулирана работа на писта, включително с максимални обороти (9000 об/мин).
Porsche се гордее особено с аеродинамиката на шосейната кола, вдъхновена от състезателните 911 RSR и GT3 Cup. Това в особена степен важи за висящия заден спойлер. GT3 е тестван над 160 часа в аеро тунела, като е минал през над 700 симулации. При 200 км/ч новото GT3 има 50% повече притискане към асфалта в сравнение с предшественика си.