Q4 e-tron е поредното електрическо Audi

  • Галерия със 16 снимки. Галерия със 16 снимки.

15 Apr 2021

Само ден, след като Audi представи новия e-tron GT в България, компанията осъществи световната премиера на третия си изцяло електрически модел – Q4 e-tron. Също както големия e-tron, новият Q4 e-tron идва с два типа каросерия – стандартен Q4 e-tron и Q4 e-tron Sportback, който е във форма на купе. По този начин Audi вече предлага цели пет електрически коли – e-tron, e-tron Sportback, e-tron GT (без да броим e-tron GT RS), Q4 e-tron и Q4 e-tron Sportback.

 

Новият Q4 e-tron е най-малкият от изброените, като дължината му е 4,59 м – с 10 см по-малко от Q5 и с 10 см повече от Q3 – точно по средата между двата модела. Благодарение на електрическото задвижване, Q4 предлага пространство за пътниците и багаж, сравними с тези на Q5. Платформата му е MEB, на която се изграждат почти всички електрически модели на VW Group.

Q4 e-tron ще се предлага с три варианта на задвижването. Базовият модел е Q4 35 e-tron, който идва с 52-киловатчасова батерия (реален използваем капацитет), 170 к.с. и 310 Нм, като пробегът с едно зареждане е 340 км. Средният модел е Q4 40 e-tron, който използва по-голяма 77-киловатчасова батерия, има 204 к.с. и също 310 Нм, като пробегът с едно зареждане достига сериозните 520 км. Този вариант се предлага само със стандартната каросерия e-tron. Топ моделът се казва Q4 50 e-tron quattro, той също използва по-голямата батерия, но мощността му е 299 к.с., комбинирани с 460 Нм. Това позволява ускорение до 100 км/ч за 6,2 секунди, благодарение и на двойното предаване quattro. Заради двойното предаване пробегът с едно зареждане е по-малък – 488 км (497 при Sportback). Най-малката версия предлага бързо зареждане с до 100 кВт, докато другите две – с до 125 кВт. Не е много на фона на 800-волтовото e-tron GT (което предлага зареждане с до 270 кВт), но Audi твърди, че при идеални условия батерията може да възстанови 130 км пробег за десетминутно зареждане. Инженерите са работили много за възстановяването на енергията от спирачките, като твърдят, че до 90% от спирането може да става с възстановяване на енергията.

Дизайнът и на двете версии се придържа плътно към дизайнерския език на останалите модели на Audi, но фаровете и предната решетка са изцяло нови и правят Q4 лесно различим на пътя. Матричните диодни фарове предлагат на шофьора избор между четири различни дизайна на дневните светлини, което е интересна възможност за индивидуализация, предлагана за първи път изобщо от който и да е производител.

Интериорът предлага забележителни технологични функции, включително новия хедъп дисплей на Audi с добавена реалност, който очакваме да видим и при обновеното A8 по-късно. Хедъп дисплеят е така проектиран, че да имитира 70-инчов екран, разположен на 10 метра пред колата. 11,6-инчовият централен екран също е доста внушителен, нова е и системата MMI. Зад волана работи познатият виртуален кокпит.

Аудиото е разработено от американската компания Sonos, която по този начин дебютира в автомобилния свят.

Продажбите на Q4 e-tron започват през юни с цени от 42 хил. евро за Q4 35 e-tron. Надценката на каросерията Sportback ще бъде около 2 хил. евро.

 

 

 

Първородната Godzilla!