VW обнови Polo, вече е малък Golf


22 Apr 2021

Актуалното Polo беше представено преди четири години, така че моментът е подходящ за пълно обновяване на модела. Фейслифтът ще осигури свежест на шестото поколение Polo за оставащите три или четири години от живота му, преди да видим наследник. През последните години все по-често Polo детронира Golf като най-продаван модел на VW, така че малкият хечбек е изключително популярен. В исторически план от представянето му през 1975 г. до днес вече са произведени над 18 млн. екземпляра.

 

Новото Polo се различава по новите диодни светлини отпред и отзад, както и по напълно преработените брони. На снимките е колата с ниво на оборудване R-Line, което изглежда супер.

Големите новини, както може би сте очаквали, са скрити под ламарините. Да започнем с по-видимите от тях: диодните светлини са стандартни, но опционално може да поръчате умните матрични фарове от топ моделите на VW. Светещата лента, която свързва предните фарове е особен акцент, който вероятно няма да допадне на всеки, но е (опционален) факт при Polo. Опционално също може да добавите адаптивен круиз контрол с асистент за лентите, които все още са рядко срещани глезотии в класа.

 

В интериора откриваме нов волан с реални бутони, а не сензорни повърхности, като в Golf VIII. На борда е и най-новото поколение на инфоразвлекателната система на VW. Възможно е да поръчате управление на климатика със сензорни повърхности, но се предлагат и добрите стари врътки, които – по наше мнение – са по-доброто решение.

Звучи невероятно, но обновеното Polo се предлага с един-единствен двигател – трицилиндров с обем 1 литър и три версии – с 80, 95 и 110 к.с. Първата от тях е без турбо, докато двете по-големи са снабдени с турбини. Може да избирате между ръчна и автоматична скоростна кутия, като вариантът със 110 к.с. идва само с автоматика DSG.

Още базовата версия се предлага с асистент за лентата, 6,5-инчов сензорен екран и 8-инчов дисплей зад волана. По-високото ниво на оборудване добавя 10,25-инчовия виртуален кокпит зад волана, както и по-голям 9,2-инчов сензорен екран в центъра на таблото. Върховите версии ще са R-Line и – разбира се – GTI, за който обаче засега няма подробности.

 

Сбогом V10!