Fabia IV дебютира на 4 май, ето всичко, което знаем!

  • Четири скици и две снимки на реалната кола с камуфлажи. За съжаление скиците доста се различават от нея... Четири скици и две снимки на реалната кола с камуфлажи. За съжаление скиците доста се различават от нея...

23 Apr 2021

Четвъртото поколение Skoda Fabia ще дебютира на 4 май. Чехите продължават да ни подгряват преди премиерата, като сега разполагаме с нови скици, както и допълнително инфо за братовчеда на Polo. Скиците, естествено, изглеждат страхотно, но по-реална представа за колата ще добиете от снимките на тестовите прототипи.

Моделът ще дебютира върху платформата MQB-A0, така че за разлика от Polo, не става въпрос за обновяване, а за изцяло ново поколение. Това ще бъде отразено и в дизайна с нови фарове с вградени дневни светлини и по-модерна аеродинамика (коефициентът пада от 0,32 на 0,28). Новата Fabia ще бъде дълга 4,11 метра – с цели 11 см повече от предшественика си. Междуосието нараства с 9 см до 2,56 м. Това се отразява и на много по-голям багажник (+50 литра) с обем 380 литра. Догодина ще видим и комбито, което със сигурност ще се представи още по-добре в това отношение.

В интериора се настанява изцяло нова инфоразвлекателна система, като още стандартният сензорен екран е 6,8-инчов, а опционално се предлага избор от два по-големи: 9,2-инчов или голям 10,2-инчов.

Както и при Polo, дизелови версии няма да се предлагат изобщо. Вместо това гамата е съставена основно от 3-цилиндрови бензинови мотори, като двата базови са атмосферни със съответно 65 и 80 к.с., в съчетание с 5-степенна кутия. Турбо вариантите започват от 95 к.с. (5-степенна ръчка) и 110 к.с. (6-степенна ръчка или 7-степенен DSG), като достигат до топ модела, който идва с 1,5-литров 4-цилиндров мотор със 150 к.с., 250 Нм и 7-степенен автоматик DSG.

По отношение на помощниците за водача, ще може да се поръча Travel Assist, който ще включва системи за поддържане на лентата, адаптивен круиз контрол и автоматично спиране в случай на опасност.

 

Много практичен и интересен!