Продават първият произведен McLaren P1
Още с появата си на бял свят на салона в Париж през 2012 г. McLaren P1 се превърна в жива легенда. И сме сигурни, че ще продължи да бъде такава и в следващите десетилетия, подобно на своя неостаряващ предшественик McLaren F1. Така че притежанието на такъв автомобил е изключително стратегическа инвестиция, защото цената му в бъдеще ще се увеличава, вместо да поевтинява.
Този ярък жълт McLaren е първият екземпляр от общо 375-те произведени броя, сглобяването на които продължава между октомври 2013 и декември 2015 г. А това със сигурност е голяма хапка за всеки организатор на търг. А такъв ще се стои след броени дни в дъждовна Англия.
P1 001, боядисан в цвят в цвят Volcano Yellow, ще бъде продаден през месец май от Silverstone Auctions. Важно е да се отбележи, че воланът на тази красива машина е от ляво, нищо че регистрацията е британска. Така че към този P1 ще има значително по-голям интерес ако беше с десен волан.
Колата е с официален документ, че е първата сглобена от лимитираната серия. Тя е поръчана от Франк Стивънсън, който както може да предположите, е бил изключително пестелив откъм каране на своя P1. На Острова и по пътищата на Европа най-старият сериен McLaren P1 навърта само 3666 мили или по нашенски 5900 км. А това прави средно по близо 65 км месечно за всичките 91 месеца, в които Стивънсън притежава суперколата.
Както добре знаете, P1 е хибдридна суперкола, но нейният собственик сменя оригиналната 324-клетъчна литиево-йонна батерия с нова през 2018 г.
И като отворихме темата за задвижването, ще ударим някой друг ред за припомняне на техническото досие на McLaren P1. Той е със средноразположен 3,8-литров V8 би-турбо, работещ до 1,4 бара налягане, достатъчно за генериране на 737 к.с. и 720 Нм. Електромоторът от друга страна добавя още 179 к.с. и 260 Нм. Така P1 сумарно разполага с максимална мощност от 916 к.с. и 900 Нм максимален въртящ момент. Всичко това преминава в посока задната ос през 7-степенна скоростна кутия с двоен съединител.
Благодарение на своя електромотор, който запълва „турбо дупката“, P1 се изстрелва от 0-100 км/ч за 2,8 секунди. Спринтът от 0-200 км/ч отнема 6,8 секунди. От място до 300 км/ч си отделете точно 16 секунди и половина. А за спирането от тази скорост до пълен покой ще ви трябват едва 6,2 секунди. Максимална скорост? 350 км/ч, електронно ограничена, разбира се.
При разработването на P1 от McLaren вкарват готови технологии от Формула 1. Част от тях са KERS системата, като моделът дори е оборудван и с DRS. Истински болид с регистрационни номера.
От Silverstone Auctions не разкриват за колко очакват да бъде продаден този прекрасен McLaren P1 с историческа визитка. Но със сигурност цената няма да е никак евтина.