Новият Macan: ето какво знаем дотук!

  • Галерия с шест снимки Галерия с шест снимки
  • От прототипа не личи, но електрическият Macan ще се опита да прилича на 911 по изпъкналите фарове и прибрания надолу капак От прототипа не личи, но електрическият Macan ще се опита да прилича на 911 по изпъкналите фарове и прибрания надолу капак
  • Няколко компютъра в багажника, ей така - за баласт Няколко компютъра в багажника, ей така - за баласт
  • Тестовите прототипи ще минат 3 млн. км преди колата да бъде готова за клиентите Тестовите прототипи ще минат 3 млн. км преди колата да бъде готова за клиентите
  • Macan ще използва новата плотфарма PPE, разработена съвместно с Audi. Macan ще използва новата плотфарма PPE, разработена съвместно с Audi.
  • Тя е 800-волтова и ще предлага дори по-бързо зареждане в сравнение с Taycan Тя е 800-волтова и ще предлага дори по-бързо зареждане в сравнение с Taycan

10 May 2021

Porsche безспорно постигна успех с Taycan, а комбито Cross Turismo се определя от първите тествали го като “най-добрата електрическа кола в света”. На този фон е съвсем логично компанията от Щутгарт да продължи с електрическите си модели – следва Macan. След две години ще видим първия електрически SUV на марката, който – за разлика от семейството Taycan – ще трябва да бъде много по-масов.

Тестовете на прототипите Macan E вече започнаха, като до премиерата през 2023 пилотите на компанията ще изминат близо 3 млн. км във възможно най-тежките условия – от жегите на Южна Африка до леда на Лапландия.

 

Електрическият Macan има много висока летва за прескачане – да се усеща, кара и държи като истинско Porsche. За това ще помагат разположени ниско батерии, двойно предаване, пневматично окачване и мощност, която ще надхвърли тази на актуалното поколение Macan. Съществена подробност е, че електрическият Macan няма да струва много по-скъпо от актуалния Macan, който вече е истински дядо – беше представен през 2013.

За свалянето на цената значение има новата платформа PPE, разработена съвместно с Audi. Видяхме я за първи път при A6 e-tron и веднага я харесахме. Също като платформата на Taycan и e-tron GT, тя е 800-волтова, което означава, че ще бъде възможно супер бързо зареждане. Говори се, че Macan ще е способен на повече от 270 кВт, с колкото може да се похвали Taycan. Както и много мощно регенеративно зареждане от спирачките, в случай че карате така, както се кара едно Porsche обикновено. Най-голямата батерия вероятно ще бъде малко по-голяма от тази на Taycan – платформата позволява размер до 100 кВтч. Със сигурност ще има и по-малки и достъпни версии, както и вариант само със задно предаване. От Porsche вече намекнаха, че пробегът с едно зареждане ще е по-добър от този на Taycan (484 км). В същото време компанията подчертава, че не се състезава за приза “най-голям пробег”, защото държи колите с емблемата Porsche да бъдат леки и бързи, а не да носят огромни батерии. Това е и причината за възможността за най-бързото зареждане в индустрията.

Macan е най-продаваното Porsche и компанията държи да продължи успеха му дори и след излизането на електрическата версия. На първо време ще видим обновяване на модела (вероятно през 2022), което ще остане в продажба дори след представянето на електрическия вариант. След това пазарът ще покаже дали бензиновите версии ще отпаднат. Във всеки случай Porsche се стреми да постигне 50% дял на електрически и плъгин модели до 2025, а това е доста скоро.

 

Много практичен и интересен!