Mercedes-Benz Т-клас дебютира първо в чисто електрическата форма на Concept EQT

  • Галерия с 14 снимки. Галерия с 14 снимки.

10 May 2021

„Разширяваме портфолиото си от малки ванове с бъдещата T-класа. Тя е насочена към семействата и всички частни клиенти, без значение от възрастта им, които обичат да се наслаждават на свободното си време, да се радват на голямото и гъвкаво пространство, комфорта и стила.“ Това са думи на Маркус Брейтшверт, шеф на ‘Mercedes-Benz Vans’.

Concept EQT изглежда доста яко, като само може да гадаем каква част от дизайна ще достигне до серийното производство. Визията обаче не е супер радикална, така че се надяваме да бъде запазена за масовото изпълнение.

По отношение на размерите, ванът може и да е по-малък от V-клас, но с близо 5-те си метра (4945 мм) далеч не е компактен автомобил. Висок е малко над 1,8 метра, колкото е и широчината на колата. Междуосието не се споменава в официалното прессъобщение, където липсва и информация относно параметрите на задвижването. Пише обаче, че джантите са 21-инчови.

Интериорът си изглежда абсолютно сериен. До него се достига и през два плъзгащи се врати, което е удобно решение, а местата са 7 на брой. При тази концепция са облицовани с фина кожа напа, а инфоразвлекателната система е познатата и разработена у нас MBUX.

Интересно е, че уредите за водача не са напълно дигитални, а аналогови с дисплей между тях. Дисплеят на въпросната MBUX също не е от най-големите, но вероятно работи доста прилично, като имаме предвид функционалността на системата.

Друго класическо решение е управлението на климатика – врътки вместо интеграция в централния тъчскрийн. Изглеждат ли ви познати? Може да ги срещнете в коли на Renault-Nissan, включително и в новата Dacia Sandero/Logan.

Mercedes все още не разкриват данните на ел. мотора и батериите, нито на вътрешните обеми. Казват обаче, че в пода на багажника е вграден електрически… лонгборд. Явно ориентацията на колата наистина е „лайфстайл“. Чакаме техническите детайли с любопитство, както и дебюта на серийните варианти и с традиционни двигатели. Именно с тях ще се появи T-клас в началото на 2022-ра, заедно с товарния си брат Citan, който досега бе базиран на Dacia Dokker.

Какво мислите за новата T-класа? Харесва ли ви? Или пък не виждате смисъл от още един ван в гамата на Merc?

 

Много практичен и интересен!