Искате ли хиперкола с ултракондензатори, твърда литиева батерия и 2011 к.с.?


18 May 2021

Само преди месец ви показахме най-новата италианска суперкола, кръстена FV Frangivento Sorpasso и оборудвана с атмосферен V10 двигател. Тази тук също е италианска машина, но заради мощността си от над 2000 к.с. попада в категорията на хиперколите. И за разлика от по-горе споменатото Sorpasso, което го има и във версия с компресор, този син автомобил е с изцяло електрическо задвижване.

Синьоре е синьори, представяме ви електрическата хиперкола Estrema Fulminea. И набързо ще ви разкажем за нея, тъй като няма да е особено масов модел, който да очаквате да срещнете някъде по света. Затова като за обща авто култура ще изброим по-важните факти за Fulminea.

Колата е дело на новата италианска автомобилна компания Automobili Estrema. Може би не сте я чували, но тази марка ще се опита да привлече определен брой клиенти, които са готови да похарчат няколко милиона за електричка от класа на Rimac C_Two, Pininfarina Battista и Lotus Evija.

Новородената компания ще заложи на нещо, което останалите автомобилни марки все още разработват като прототипи, но никой на планетата не предлага в серийно производство. Estrema Fulminea трябва да бъде с комбинация от твърда (или твърдотелна) литиева батерия и ултракондензатори за обща енергия от 100 kWh. Подобни кондензатори има при Lamborghini Sian.

При обикновената акумулаторна литиева батерия има течен електролит, при която литиевите йони се движат напред и назад межу анода и катода. Проблемът е, че тази течност е силно запалима и може да доведе до пожар. Ако този течен електролит се замени с твърд материал ще превърне батерията по-безопасна, но и с много по-добри характеристики. Но тази работа е доста сложна, макар от Automobili Estrema да твърдят, че тяхната хиперкола ще бъде именно с такава иновативна твърда литиева батерия.

Ако това наистина се случи, въпросната батерия ще бъде поместена в карбонов композитен корпус зад двете седалки. Ултракондезаторите ще бъдат разположени на предната ос, за да могат по-ефективно да се възползат от регенеративното спиране.

И така електрическата Fulminea трябва да разполага с мощност от над 2000 к.с. и ще има автономен пробег от 520 км. Колата тежи само 1500 кг и може да се похвали (поне на хартия) със „супер бързо зареждане“.

Като (или ако) се появи на бял свят Estrema Fulminea се очаква да ускорява от 0 до 320 км/ч за под 10 секунди. Което си е респектиращо бързо.

И за финал ще споменем, че лимитираната серия включа производството на 61 екземпляра. Не 60, не 62, а точно 61. Вероятно са били 50, но търговският отдел е намерил още 11 клиента и са решили: какво пък толкова, лимитирана серия от 61 броя. Продадено!

Първите доставки ще бъдат за „много отбрани клиенти“, които ще получат колите си през втората половина на 2023 г. Да видим!

Фенове сме! A вие?