Lamborghini призна, че прави електрически модел!

  • Имате точно две години, за да си купите последните атмосферни нехибридни модели в историята на Lamborghini. После всичко свършва! Имате точно две години, за да си купите последните атмосферни нехибридни модели в историята на Lamborghini. После всичко свършва!

18 май 2021

Нямаше начин. Няма как да си част от концерна VW и електрификацията да не те застигне по един или друг начин. Дори да се казваш Lamborghini и на предния капак на продуктите ти да стои бесен бик.

Lamborghini разкри плановете си за електрификация и те включват хибридизация на цялата марка за едва две години – през 2023 и 2024, а после и изцяло електрически модел. Наследниците на Aventador и Huracan ще бъдат с плъгин хибридно задвижване – с кабел за зареждане, като по всяка вероятност това е единственият начин Aventador да запази големия V12. За съжаление слуховете твърдят, че Huracan няма да спаси своя епичен атмосферен V10, а ще трябва да се примири с V8, най-вероятно преработена версия на 4-литровия мотор на Audi. Urus също ще получи плъгин вариант още при обновяването на модела.

 

Четвъртият модел на компанията пък ще бъде изцяло електрическо Lamborghini: двуврато GT купе с 2+2 места. Новината дойде лично от Щефан Винкелман, който се върна начело на компанията преди едва няколко месеца, като в момента съвместява мениджърските позиции както в Bugatti, така и в Lambo.

Първото електрическо Lamborghini ще бъде изцяло различна кола, спрямо всичко, което познаваме от Санта Агата. Дизайнерите са получили задача да направят външност, която да се различава напълно от останалата гама на марката, но в същото време да бъде ясно разпознаваема като Lamborghini. Интересна задача!

 

Lamborghini не бърза с колата, защото иска електрическите автомобили да са добили повече зрялост и разпознаваемост, което според Винкелман ще стане след 2025 г. Едва ли е случайно, че Ferrari също избра 2025 г. за първия си електромобил.

Все още е рано да се говори за конкретни данни за електрическото Lambo, но като част от концерна VW компанията има щастието да разполага с може би най-добрата платформа за електромобили в света в момента – тази на Taycan и e-tron GT.