Това е новата Toyota Land Cruiser J300. По-лека е с 200 кг, идва с битурбо V6 мотори и нова платформа


10 Jun 2021

Голяма кола, буквално, и голяма новина. Винаги е такава, когато Toyota показва нова генерация на легендарния Land Cruiser. А за нас е още по-любопитна, защото сме фенове на модела и нашият Дизимобил e именно LC, вече две поколения.

Новият Land Cruiser J300 е наистина нов. Японците са успели „да го отслабнат“ с цели 200 килограма, което е сериозна загуба на маса. Една от причините за това е използването на алуминиева сплав за някои от панелите, като например покрива, вратите и двата капака. Променена е и позицията на двигателя и скоростите, те са свалени по-ниско и изтеглени по-назад, за по-добро разпределение на масите.

Платформата също е много различна от предишната - TNGA-F, което идва от ‘Toyota New Global Architecture’, a F-ът… вероятно от ‘Frame’. Да, LC продължава да бъде с отделно шаси, както повелява традицията, като конструкцията на J300 е с около 20% по-устойчива на усукване отпреди. Променена е и системата на окачване наречена E-KDSS - ‘Electronic Kinetic Damping Suspension System’.

В официалното видео на Toyota може да видите 3D симулация на действието на стабилизиращите щанги и механизми. Японците обещават невиждан досега ход/артикулация на осите и колелата. Отделно, механичните работи са съчетани с електронен контрол и възможност за избиране на режими чрез MTS ‘Multi-Terrain Select’. Най-лесният избор за всеки собственик обаче ще бъде настройките ‘Auto’.

Опция ще бъде ‘Multi-terrain Monitor’ системата от камери, която преви предния капак прозрачен – не наистина, но така изглежда на дисплея. Подобно нещо видяхме за първи път при Land Rover Defender, като тя улеснява карането извън пътя и особено при изкачване на наклони с препятствия.

Големи новини има и при задвижващия тракт, но все още без особени детайли. За Европа моторите ще са два, бензинов 3,5-литров V6 с две турбини и дизелов – 3,3-литров V6, също пълнен от чифт турбини. Параметрите им все още не са разпространени официално, но в Motor1.com пишат, че бензиновата машина е познатата от Lexus LS 500, V35A-FTS, при LC модифицирана в VJA с 409 к.с. и 650 Нм. За нафтовото изпълнение се посочва F33A-FTV код на мотора, 305 к.с. и 700 Нм, но тепърва предстои вдигане на завесата от страна на Toyota и пълно запознаване с ТТ данните. Колегите от Щатите цитиран ускорение от 0-100 км/ч в рамките на 6,7 секунди, което би било доста добро постижение за колос, като J300.

Скоростната кутия е 10-степенния японски автомат Aisin AWR10L65. Това най-вероятно ще е единствения вариант за Европа, като за други пазари ще има 6-степенна версия, както и атмосферен бензинов мотор. Със сигурност ще видим обаче и по-спортна версия с инициалите GR на Gazoo Racing, която може да познаете по надписа ‘TOYOTA’ на голямата предна решетка.

Дизайнът? Ами, виждате го, кубичен, с масивна решетка и фарове. Физиономията леко ни напомня на тази на новия Cadillac Escalade, страничната линия също е осезаемо различна, а задницата – още повече. Вътре колата е значително модернизирана. Голям дисплей между оборотомера и скоростомера, както и мнооого по-модерен централен дисплей с диагонал 31,2 см, приятен дизайн на таблото и ел. сгъваеми седалки на 3-тия ред.

Грозен? Красив? Практичен? Излишен? Как ви се струва новият LC J300? Ще се радваме да разберем мнението ви с коментар във Фейсбук.

Сбогом V10!