VW Multivan T7 е новият офис на колела от Волфсбург

  • Осем снимки на новия T7 Осем снимки на новия T7

11 Jun 2021

VW официално показа новия T7. Хипи микробусът от миналото днес е всичко друго, но не и хипи. По-скоро мислете за него като за гигантски Golf с всичко модерно и ново, което концернът VW Group може да предложи.

Това става възможно, благодарение на използването на платформата MQB – огромна промяна спрямо предните две поколения T5 и T6, които по-често поемаха ролята на товарни автомобили, отколкото на луксозни бизнес таксита.

Светещата лента, която свързва предните фарове, е част от опционалното оборудване на пакета IQ.Light, който надгражда серийните диодни светлини с матрични такива. Като изключим това, всичко друго по каросерията сякаш крещи към ретро корените и по-специално към T3 от 80-те и към прадядото T1.

Огромна част от усилията на VW са били насочени към намаляване на средния разход и вредните емисии на модела. Това се е отразило не само в по-обтекаема каросерия, но и в куп други промени. Седемте седалки, например, са с 25% по-леки от тези на предното поколение. Това ги прави и по-леки за местене или изваждане. Вторият ред места се въртят с до 180 градуса, а третият ред вече се състои от самостоятелни седалки, вместо старата обща пейка. Подвижната маса пък може да се мести между седалките.

Подът е изцяло равен по две причини – ръчната вече е електрическа, а стандартната скоростна кутия е автоматична DSG без пряка връзка с колелата. Разбира се, дигиталният кокпит, познат от останалите модели на марката, може да се поръча и тук, редом с други електро глезотии като безжично зареждане на телефон и хедъп дисплей.

Голямата новина със сигурност са задвижващите системи, които осигуряват повече мощност, но са по-икономични. При дебюта си T7 се предлага с избор от два четирицилиндрови бензинови мотора: 1,5-литров и 2-литров, съответно със 136 к.с. (220 Нм) и 204 к.с. (320 Нм). Дизел със 150 к.с. ще се предлага догодина. И трите задвижват предните колела през 7-степенен DSG.

Безспорно интересна е версията eHybrid, която съчетава 1,4-литров бензинов мотор със 150 к.с. и електромотор със 116 к.с., като системната мощност е 218 к.с. За този вариант скоростната кутия също е автоматична, но 6-степенна, като VW не съобщава какъв е пробегът изцяло на ток, но вероятно е малко под 50 км.

По-късно ще се появи и изцяло електрическа версия, каквато видяхме като прототип с името ID.Buzz.

 

Лукс от Китай!