Porsche показа рекордьора на “Ринга”: Cayenne Turbo GT


30 Jun 2021

Преди точно две седмици Porsche обяви, че нова версия на Cayenne e подобрила рекорда на “Нюрбургринг” за SUV. Тогава обаче не знаехме как се казва въпросната кола, нито можехме да я видим без камуфлаж. Сега разполагаме със снимки и първа информация за новия Cayenne Turbo GT – означение, каквото досега не беше използвано за гамата на Cayenne.

Новият връх в гамата на Cayenne изглежда засега ще се предлага само за версията Coupe. Cayenne Turbo GT застава на върха в йерархията, над стандартното Turbo и плъгин хибридното S E-Hybrid.

Любопитното е, че Turbo GT няма да е най-мощният Cayenne. Тази роля остава за плъгин хибридния S E-Hybrid, който има 680 к.с. Turbo GT използва единствено двойно турбинирания V8, без хибридната помощ, така че мощността му е 640 к.с., а въртящият момент – 850 Нм. Инженерите на Porsche са преработили коляновия вал, турбото и междинния охладител, монтирана е и нова титаниева изпускателна система, така че са получили най-мощния V8 в актуалната гама на марката. 8-степенният автоматик Tiptronic е преработен за по-бърза смяна на предавките, като е получил и допълнително охлаждане. Благодарение на всичко това Turbo GT достига 100 км/ч за 3,3 секунди – с 0,5 секунди по-бързо от E-Hybrid и 0,6 секунди по-бързо от стандартното Turbo.

 

Максималната скорост също е увеличена до 300 км/ч, което още веднъж превръща новия модел в най-бързия Cayenne, правен някога.

По време на тестовете е избрано шасито да се свали към асфалта с точно 17 мм. Работено е също по фините настройки на окачването (с 15% по-твърдо от това на Turbo) и подпомагащите системи. Това включва нови настройки на завиващите задни колела, на активните амортисьори и на спирачките. Предните гуми са по-широки, променен е и ъгълът им (0,45 градуса отрицателен камбер). Джантите са 22-инчови.

В новия модел дебютират някои промени в интериора на Cayenne, които ще видим при обновяването на модела по-късно през годината или през 2022. Това включва нова инфоразвлекателна система с Android Auto и Apple CarPlay.

Засега тези промени са достатъчни на Cayenne Turbo GT да е най-бързият “джип” на “Нюрбургринг”. 

Колко обаче ще се задържи рекордът от 7:38,9 минути!?

 

Сбогом V10!