Aventador LP780-4 Ultimae е последният нехибриден V12 на Lamborghini

  • Галерия с 16 снимки на купето и роудстъра Галерия с 16 снимки на купето и роудстъра

08 юли 2021

Епохата на могъщия Lamborghini Aventador е към своя край. Сякаш беше вчера (а всъщност беше през 2011), когато се дивяхме и цъкахме с език пред наследника на Murcielago. Днес, десет години по-късно, историята на Aventador е към своя край, а с него си отива и последният изцяло атмосферен V12 на легендарната компания. Оттук нататък Lamborghini ще използва силно електрифицирано задвижване, в което 12-цилиндровият двигател ще бъде само един от компонентите на плъгин хибридното задвижване. Наследникът на Aventador ще може да се движи изцяло на ток, колкото и абсурдно да звучи...

 

Пред вас е Aventador LP780-4 Ultimae – финалната версия на славната суперкола. В Санта Агата ще бъде произведени едва 600 екземпляра – 350 купета и 250 роудстъра. За сравнение: през септември Lamborghini обяви, че от завода на марката излиза Aventador №10 000. 

 

Сърцето на Ultimae е 6,5-литровият атмосферен V12 на марката, който тук произвежда върховите за Aventador 780 к.с. – с 10 повече от SVJ. Двойното предаване (завиването също е на четирите колела) осигурява ускорение до 100 км/ч за 2,8 секунди, а максималната скорост е 354 км/ч.

Дизайнът носи отличителните елементи на модела през годините, като задното крило от SVJ е спестено, но гигантският дифузьор е запазил своето място. Като цяло настройките са за по-висока максимална скорост, но повече комфорт, така че не се учудвайте, че в интериора са поставени уютните седалки от Aventador S, а не корубите на SVJ.

Финалът на пиесата е със стил, не може да отречете!