Официално: Новият Mercedes-AMG SL отвътре

Официално: Новият Mercedes-AMG SL отвътре
14 Jul 2021

Разкош. Ако трябва да опиша интериорът на новия Mercedes-AMG SL R232 с една дума, то това ще е разкош. Производителят пък използва определението ‘hyperanalogue’, което било „съчетанието на аналоговата геометрия с дигиталния свят“. Без значение какви епитети се използват, Mercedes за пореден път демонстрира стил и качество с изпипването на салона.

Конфигурацията на седалките е 2+2, която за пръв път се появява в SL при поколение R129 от 1989-та. Логично, вторият ред не е съвсем универсален и е „удобен за хора с ръст до 1,5 метра“, казват от Merc. В повечето случай обаче шофьорът вероятно ще поставя вятърния отражател, за по-тихо преживяване с открит покрив на него и неговия спътник.

Таблото изглежда страхотно. Воланът е познат от новата S-класа и други модели, както и централният дисплей. Той е с диагонал 30,2 см (11,9 инча) и много прилича на този при W223, но тук си има специален номер – движи се електрически, в няколко позиции. Шофьорът може да променя ъгъла на екрана за да избегне неприятни отражения при отворен покрив.

Дисплеят седи над конзола с NACA дизайн (тип отвори за въздух измислени от организацията предшестваща NASA, има такива отстрани на Ferrari F40), който за пръв път немците ползваха при AMG GT. В края на галерията ще видите и скица на салона, при която този елемент е дори още по-подчертан, но явно в хода на развитието на дизайна е претърпял промени до вида, в който го виждаме на снимките.

Флуидност, органични форми, както обичам да казвам. Преливането от един елемент в друг е много плавно. Отворите за въздух са най-нова интерпретация на самолетна турбина и най-близката досега. С подсветка са, при увеличаване на температурата засияват в червено, при намаляване – в синьо. Цветът на индиректното осветление пък може да се избира от 64 възможности, но това не е толкова важно.

Изцяло дигитални са и приборите зад волана – дисплей с 31,2 см диагонал (12,3 инча), чиито функционалности са разработени в България от Visteon. Последното поколение на MBUX (Mercedes-Benz User Experience) определено е една от най-добрите системи на пазара и е повод за гордост, че по нея са работили и български специалисти. Интересна е и козирката, която помещава дисплея пред водача. По отношение на функционалностите, от Merc казват, че SL предлага специфични настройки ‘Performance’ и ‘Track Pace’, който вероятно се избират от двете кръгли „уредчета“ в долната част на волана.

Седалките? Фина кожа напа, която може да бъде в един цвят, в два, в изпълнение ‘Style’ с диамантен десен или в комбинация с микрофибър и контрастни шевове в червено или жълто. Корите на вратите също са изваяни така, че да образуват хомогенност с кокпита, а там се виждат и металните решетки на висококачествената стерео система Burmester.

Супер. Вече виждаме интериора на новия Merc-AMG SL R232 и доста ни харесва, остава и екстериорът да не ни разочарова. А какво мислите вие този кокпит?

Първородната Godzilla!