Това Porsche 917K има много сложна история, продава се и изглежда прекрасно!
Porsche 917K, еволюция на оригиналното 917, като K-то идва от немската дума ‘Kurzheck’, която означава къса опашка. Промяна в аеродинамиката наложена от управляемостта на колата – по-скоро липсата ѝ - при висока скорост, каквато определено този модел развива. Версията с дългата опашка има регистрирани 363 км/ч! Представете си, над триста и шейсет през 1970-та година.
Конкретният екземпляр е специален и с това, че е звезда от филма „Льо Ман“ на Стив Макуин. Иронията е, че година по-рано, точно това шаси 026, отпада от истинската надпревара, част от отбора на JW Automotive.
По-късно през живота си автомобилът е върнат на JW Automotive, където механиците го разглобяват на съставните му части и сглобяват в нов, с ново шаси с номер 031, взето от Porsche. Така колата е документирана, като Porsche 917K 031/026, а купето е преработено в Spyder.
През 1974-та колата се озовава във владенията на семейство Шардон, собствениците на известната марка шампанско, който я ползват с промоционална цел. Остава тяхна собственост до 1987-ма, когато е продадена на Майкъл Амалфитано, колекционер на Porsche и… шеф на авиационния производител Embraer.
Г-н Амалфитано ангажира Bill Bradley Racing, ателие завеждано от живеещият в Германия Бритон Брадли, който е карал за частен отбор Porsche 917 през 60-те. Поправят пукнатини по шасито, а двигателят е ревизиран и с увеличен обем до 5,4 литра, като на диното машината показва 628 к.с. Бизнесменът държи автомобила в колекцията си в продължение на 22 години.
Още по-късно шаси №031/026 претърпява нова реставрация, след години участия в класически събития. Този път колата е върната в спецификацията, в която се е състезавала в Льо Ман през 70-та. Spyder купето обаче е запазено и върви в комплект с този страхотен екземпляр.
В представянето на RM Sotheby’s може да прочетете пълната информация за това уникално парче от славната състезателна история на Porsche, като там ще видите и пълния списък със спортни изяви на шасито. Търгът е насрочен за 13 и 14 май, в Монтерей, Калифорния, а сумата за която ще бъде продадено? Не е много ясно.
Но става въпрос за милиони. Има обаче и по-евтин начин да притежавате подобен автомобил, само че реплика. Наскоро се продаваше страхотна такава за 395 000 долара, кликнете тук за статията ни. Но опредено любимата ми история за Porsche 917 е тази за Граф Роси, който регистрира истинско състезателно 917 и го кара по улиците. Велико!