Това са новите Audi RS 3. Мощни са 400 коня и вдигат 0-100 за 3,8 секунди
Да живее 2,5-литровият 5-цилиндров мотор! Ура! Новото Audi RS 3 наистина е добра новина и защото запазва този агрегат във времена на 02-литровите моторчета с по 7 турбини и масова електрификация. А защо новиТЕ, ами, защото отново колата се предлага в изпълнение с 5 врати, Sportback, и Sedan с 4. Та, въпросната две цяло и петлитрова TFSI машина генерира 400 к.с. и 500 Нм. Да, максималната мощност е колкото на предходното издание, но идва по-рано, от 5600 об/мин и остава на разположение до 7000 об/мин. Въртящият момент пък е повишен с 20 Нм и се предлага между 2250-5600 об/мин. а динамиката – доста прилична.
Ускорението от 0-100 км/ч става за 3,8 секунди, което е „забързване“ с 0,3 секунди и време, с което се хвалеха суперколите от преди 10-ина години. Максималната скорост може да си изберете каква да бъде, ако си специфицирате колата. Стандартно е ограничена на 250 км/ч, но имате опция и за 280 км/ч срещу… пари или 290 км/ч с ‘RS Dynamic’ пакета. За още пари.
Скоростната кутия е 7-степенна с два съединителя, а задвижването е quattro. Последното идва с нещо наречено ‘RS Torque Splitter’ и се монтира вместо диференциал на задната ос – въпросният сплитер е система от два многодискови съединителя, по един на всяка задна полуоска.
Той може да разпределя въртящия момент оптимално, казват от Audi, като уточняват, че външното на завоя колело (с по-голямото сцепление) може да получи повече тяга и така „значително се намалява склонността към недозавиване“.
‘RS Torque Splitter’ също така е в състояние да натовари само едното задно колело с до 1750 Нм въртящ момент, в режим за дрифт ‘RS Torque Rear’. За първи път при RS 3 се поя вява и конфигурация за каране на писта с полусликове (Pirelli P Zero Trofeo R) – за нея е наличен режим ‘RS Performance’.
По окачването също е поработено, колата седи с 10 мм по-ниско от S3 и с 25 мм от обикновените A3. Спирачната система пък е новоразработена – може да избирате между метални дискове с диаметър 375 мм отпред и 6-бутални апарати или пък карбон-керамични с диаметър 380 мм.
Дизайнът на екстериора? Винаги съм смятал, че A3 Sedan е едно от най-добре изглеждащите Audi-та и новото RS 3 не прави изключение, като е яко и в изпълнение Sportback. Уникални за най-мощната версия са двата нови цвята ‘Kyalami green’ и ‘Kemor’, а изпълнението с четири врати може да се поръча с покрив в черен гланц.
Друго? Виждате, агресивна визия, множество решетки, релефи, като Matrix LED фаровете могат да променят „дневния си подпис“, онези неща в долните им външни краища. Отзад – два големи ауспуха, този път истински, макар и с по-малки диаметър на същинските тръби зад тях.
По отношение на интериора, впечатление прави новия RS волан с Алкантара и централен маркер на 12 ч., както и липсата на скоростен лост. Вместо него Audi слагат познатия и от Golf, Octavia и т.н. превключвател на централната конзола. Климатикът за щастие се командва с физически бутони, а впечатлението за качество, поне от снимките, е доста добро.
Какво мислите за новото Audi RS 3? По-добро ли е от старото според вас? И, в какъв вариант го предпочитате, хеч или седан? A, да, цените, за сега само за Германия - от 60 хил. евро за Sportback и от 62 хил. за Sedan.