Новото Porsche Macan идва с повече мощност и „по-остър дизайн“

  • Галерия с 20 снимки. Галерия с 20 снимки.

20 Jul 2021

Новото, но по-скоро обновеното Porsche Macan, защото по същество моделът е на пазара вече 8 години, макар и сериозно променен през 2019-та. Чакаме изцяло новия и чисто електрически Macan през 2023-та, като в началото той няма да замени настоящия, а ще се продава успоредно с колите, които виждате в галерията.

Причината? Porsche играят на сигурно и не искат да лишават клиентите си от опцията за бензинов Macan, което е добра стратегия. Добри са и новостите по моделната гама, която се състои от базовия 2-литорв Macan, Macan S (оранжевата кола от галерията) и Macan GTS (зелената).

Macan GTS е получил увеличение от 60 к.с. и сега колата разполага с добрите 440 к.с. от своя 2,9-литров битурбо мотор. С него вдига 0-100 за 4,3 секунди (с опционалния Sport Chrono пакет) и развива 272 км/ч. Същият агрегат, но с 380 к.с. работи под капака на Macan S, който вече е със 26 коня по-потентен, ускорява до сто за 4,6 секунди и развива 259 км/ч.

Най-достъпната версия без добавки в името си е с „новоразработен 2-литров агрегат“, което най-вероятно означава преработен EA888 (Golf R и компания) с 265 к.с. Въпреки базовата си спецификация колата демонстрира прилично темпо – 6,2 секунди до сто и максимална скорост 232 км/ч. Всички версии идват серийно и само със 7-степенна DSG кутия и двойно задвижване Porsche Traction Management (PTM).

Има и още технически новости, по окачването, което серийно е с въздушни елементи при GTS и с Porsche Active Suspension Management (PASM) за въпросното и за S-ката, а опционално налично и за базовия Macan. Немците казват, че сега автомобилът е още по-директен за управление. GTS седи с 10 мм по-ниско до земята, а твърдостта му отпред е увеличена с 10% и с 15% на задната ос.

Дизайнерските новости Porsche определят, като по-остри. Имайте предвид, че в зеления GTS в галерията е и с опционалния GTS Sport пакет, но в общи линии моделът трудно може да бъде различен от колите преди фейслифта. Или поне не от познавачите на марката. Цветовата гама също е обновена, а колите от галерията са в ‘Papaya Metallic’ и ‘Python Green’.

Вътре? По-видими промени, особено при централната конзола, която вече с с тъч повърхности, като при Panamera. Аналоговият часовник на таблото вече е сериен, а Porsche Communication Management (PCM) е с най-новото поколение 10,9-инчов дисплей и софтуер.

Колко важни са тези подобрения за Macan? Ами, доста, тъй като колата е продадена в над 600 000 екземпляра, казват от Porsche. Още повече, че 80% от клиентите на модела са нови клиенти за марката, така че нищо чудно, че Porsche ще продават бензиновите коли заедно с идните електрически варианти.

Цените? Имаме ги за Германия: 62 917 евро за Macan, 71 723 за Macan S и 88 264 за Macan GTS, като продажбите започват от октомври. Какво мислите за обновения модел и коя модификация бихте избрали?

Първородната Godzilla!