Това 1981 Audi quattro Group 4 се продава за около 300 хил. лв., колкото ново RS 6!
За да съм съвсем коректен обаче, ще уточня, че това Audi quattro Group 4 е малко по-евтино от ново RS 6, тъй като второто започва от 242 518 лв. Но, като добавите няколко пакета и опции, спокойно може да надхвърлите 300k, така че, условно казано, двете коли са с една и съща цена.
Само, че първата е на 22 години и е карана по чакъл и камъни, а втората може да си вземете дори със защитно фолио, което даже да си включите в Каско-то. Въпросът обаче е коя бихте предпочели? Старото магаре с история и осем фара или новото супер комби?
Колата от галерията е от първите quattro B2-ки, изцяло преработена в рали машина – поръчкова предпазна клетка, седалки Recaro, 6-точкови колани Sparco, противопожарна система и всички атрибути нужни за сертифициране пред FIA. Автомобилът дори има FIA HTP регистрация до 2026-та, така че може директно да се впуснете в състезание.
Под предния капак работи легендарния 2,1-литров 5-цилиндров агрегат с KKK турбина надуваща до 1,1 бара, Bosch K-Jetronic инжекционна система, две горивни помпи и други важни компоненти. Скоростната кутия е 5-степенна ZF, която е била освежена през 2013-та.
По отношение на окачването, това Audi quattro Group 4 седи на пружини Eibach с амортисьори Bilstein, спирачните апарати са 3-бутални, а джантите са с широчина 8 инча и обути в състезателни Toyo R888. Хубаво е, че комплектът включва и няколко кутии с резервни части, за всеки случай.
Автомобилът е обявен от частен продавач през RM Sotheby’s, а исканата сума е 150 хил. евро, както писах в началото, но в лева. Въпросът е бихте ли дали толкова пари за карана рали кола на 22 години? Или пък ново Audi RS6?