Audi RS Q e-tron е електрическа* офроуд машина за „Дакар“ със 671 к.с. и мотори от Formula E
Audi RS Q e-tron. Първо вижте как изглежда този автомобил, като идващ от бъдещето, а сега ще разберете и с какво задвижване е той, също футуристично. Audi искат да бъдат първия производител, който участва успешно в едно от най-тежките ралита в света „Дакар“, с електрифицирани машини.
Основното задвижване на състезателния прототип е поверено на два електромотора взети от състезателните болиди на марката за Formula E. По един за всяка ос, а максималната им мощност е 500 кВт или около 671 к.с. Колкото точно ще бъде тя при финалните три автомобила, които ще участват в „Дакар“ догодина предстои да бъде уточнено и с организаторите на ралито.
Батерията е с капацитет от 50 кВтч и тежи 370 кг, което означава, че едно зареждане не би било достатъчно за покриване на състезателни отсечки с дължина от около 800 км, особено с темпото с което се предвижда да се кара RS Q e-tron. Точно затова е и звездичката в заглавието, защото освен „е“ машините, на борда на автомобила има и… 2-литров TFSI двигател взет от миналогодишната DTM кола на Audi. Супер.
Бензиновият агрегат обаче няма пряка връзка с колелата и служи единствено за зареждане на батерията, тъй като, ами, в пустинята на Саудитска Арабия няма много зарядни станции… От Audi обаче уточняват, че ДВГ-то работи в особено ефективен режим между 4500 и 6000 об/мин, при което харчи по около 200 грама бензин за кВтч.
Което, с проста сметка, означава, че би изгорил около 10 литра гориво за да зареди батерията догоре. Което обаче надали се случва точно така, защото системите за управление на зарядите са доста сложни, а освен това колата има и способността да рекуперира енергия при спиране.
Доста иновативна концепция, която ще бъде подложена на сериозно изпитаните. Дори самото завършване на ралито би бил успех, казват от Audi. Немците също споделят, че ще използват натрупаните знания и в серийните си автомобили. Това означава ли, че по-натам може да видим електомобили с т.н. ‘range extender’ двигатели с вътрешно горене? Чакаме ралито с голямо нетърпение.