Продават небоядисана Miura P400 S. Някой назаем $2 млн.?
Бъдещето е електрическо, бъдещето е зелено, бъдещето е екологично... Човек може да получи алергия от тази тривиалност. Но слава Богу на планетата все още има нерафиниран петрол и достатъчно коли, които чакат той да се превърне в така необходимото за тях гориво, задвижващо мръсните им двигатели. Онези старите, с вътрешно горене. Същите, на които им е нужна искра, бензин и кислород, вместо литий, йон и щепсел.
Щом сте отворили публикацията за тази кола, значи няма смисъл да ви обясняваме колко е красива. Lamborghini Miura е вечен урок по история на автомобилния дизайн със заглавие „Как трябва да изглежда една красива машина“. В наши дни сякаш сме на космически години от 60-те и 70-те, когато величието на автомобилите е на върха на своя пиедестал. Величие, изразено чрез красота и мощ.
А тези две неща ги има в изобилие в Miura – първата суперкола на Lamborghini. И както сте прочели в заглавието по-горе, една от малкото бройки от този модел се продава. А конкретният екземпляр провокира да намерите спешно около 2 или повече милиона долара, за да чуете името си, след удар с дървен чук и вик „продадено на“. Ако не сте достатъчно богати в банките може да намерите достатъчно пари, било то чрез кредит или безлихвен обир.
На света има няколко компании, които редовно продават подобни класики. В този случай аукционът ще се проведе от RM Sotheby's. Колата от снимките тук е Lamborghini Miura P400 S, произведена през 1971 г. Шасито й е с номер 4761 и е 575-тата сглобена Miura от общо 764. И една от 338 във версия P400 S.
Както се вижда от снимките колата е без боя, но не само това е впечатляващо в нейната история, която в крайна сметка струва милиони.
Първият собственик на тази Miura е (внимание!) ирански студент, живеещ в Щатите. Още съвсем прясна Miura-та е ударена от своя ахаля-бахаля притежател. Който решава, че ще я оправи и продаде. Но всъщност я зарязва и колата остава в склад в Калифорния за следващите четири десетилетия.
Светлината в тунела за това Lamborghini идва, когато е купено от страстен ентусиаст. Осем месеца отнема работата по отстраняване на щетите на „лекия инцидент“. Каросерията е цялостно възстановена в оригиналния си вид, а механиката получава неохбодимите грижи. Всичко е напълно документирано.
Боята е премахната, за да се разкрие шедьовъра на Lamborghini, блестящ с голия си метал. Оригиналната светло сива боя е запазена единствено върху рамките на вратите, докато интериорът е в синия си заводски цвят.
Едно от най-важните неща в досието на тази Miura е, че е навъртяла 16 000 мили. Или 25 750 км. Прекрасно!
Средноразположеният 3,9-литров V12 двигател на P400 S разполага с 370 к.с. и 5-степенна механична скоростна кутия. Не забравяйте, тази версия е показана за пръв път на изложението в Торино през 1968 г.
Miura-та ще бъде продадена на 14 август 2021 г. Може да наддавате за нея онлайн на сайта на RM Sotheby's, където има и още снимки.
*Някой назаем 2 млн. долара? Или АК-47? Пишете на л.с.