Този JP Performance Golf MkII е истинска версия с VR6 мотор и задно, провокирана от рендър


09 Aug 2021

Рендър, онова нещо, компютърно изображение, което често архитекти (или техни помощници) правят за да покажат как ще изглежда дадена сграда, още преди тя да бъде построена. Или пък изображения на автомобили, плод изцяло на въображението на даден автор, без каквото и да е съобразяване на визуализираните машини с необходимостта те да могат да фунцкционират в реалния свят.

Khyzyl Saleem е един такъв талант, не архитект, а доказал се в интернет пространството създател на страхотни машини-мечти, уви, само на „хартия“ (разбирайте дигитални). Такъв е бил случаят и с „имагинерния“ VW Golf Mk2, който ще видите към средата на галерията, с визия комбинираща заемки от ‘Group B’ и ‘Dimma’.

Докато Жан Пиер от JP Performance не решава, че този проект е прекалено готин за да остане нереален и не купува счупен Golf „двойка“ за 500 евро. И оттам се е започнало…

Поради спецификата спомената в началото, изграждането на работеща кола от супер картинка, е доста трудна задача и често непостижима. JP Performance обаче е успял да пресъздаде проекта на Khyzyl Saleem на 90% по негови думи.

Нямало е как да се мине без въздушно окачване, в случая на марката Air Lift Performance. Задната секция на колата пък е с произход Golf Mk3, за да се получи достатъчно сигурна по думите на Пиер конструкция, с такава позиция на гумите и такива раздувки.

Самите панели на купето пък са изработени за над 100 дни споделя майстора, който ползвал ноу-хау и съвети от друг доказан човек в бранша, Андреас известен с ателието си ‘Prior Design’. Много от аеро компонентите са фабрикувани на 2 или 3 части, поради големите си габарити, преди да бъдат съединени в цял панел или форма.

И докато много шоу коли са просто за да радват окото, тази може и да се движи подобаващо. Изборът на мотор за Жан Пиер е бил лесен – 2,8-литров VR6 агрегат, който според него е достатъчно готин и ценен от феновете на VAG, за да бъде достоен за проекта му. Тук обаче моторът седи на мястото на задните седалки и задвижва задните колела през ръчна скоростна кутия.

Кокпитът? Както виждате от галерията, таблото е напълно серийно, кактои волана, явно нарочно и седи чудесно на фона на бруталните голи метални седалки. Корите на вратите също са OEM и дори прозорците са механични. Яко!

Източник: Speedhunters.com; фотография: Марк Ричони

Сбогом V10!