Audi Skysphere има променящо се междуосие и скриващ се волан
Audi представи своя концептуален Skysphere. Както се сещате, колата никога няма да влезе в серийно производство в този си вид, но за тези, които могат да четат между редовете, е ясно, че частично този дизайн ще се пренесе върху следващите A8, A6 и електрическите модели e-tron.
Skysphere е дете на бъдещето не само заради футуристичния дизайн. Техниката също е доста шантава – междуосието, например, може да променя дължината си, за да превърне двуместния роудстър от комфортно GT в спортен автомобил. Така в сгънато състояние междуосието е сходно с това на RS 5, а в разгънато се добавят 250 мм, така че да стане като при A8 L. За вдъхновение е служил Horch 853 от 30-те, който със сигурност няма променливо междуосие, но е символ на лукса в Европа между войните. Skysphere е дълъг от 4,94 до 5,19 метра, в зависимост от дължината на междуосието.
Макар да изглежда като мускулест мачо, всеки детайл в Skysphere е добре премислен и крие в себе си сложна система. 23-инчовите джанти не само са страхотни, но осигуряват допълнително охлаждане на регенеративните спирачки. Цялата предна решетка пък е светещ екран, който може да подава сигнали към пешеходците.
Както можете да предположите, задвижването е поверено на електрическа тяга. Единствен електромотор в задната ос осигурява 632 к.с. и 750 Нм, които през четирите колела се материализират в ускорение до 100 км/ч за 4 секунди. Концептуалният модел се задвижва от 80-киловатчасова батерия, достатъчна за 500 км с едно зареждане.
И ако външността ви е впечатлила, то какво да кажем за интериора? Той е не просто футуристичен, а направо плашещ. Когато удължите междуосието, системата автоматично приема, че не ви се шофира, а ви се спи… Така че прибира волана в арматурното табло и скрива педалите в пода, за да осигури максимално широко пространство за почивка. Или автомобилно кино. Все пак пред вас се издига 55,7-инчов екран, на който спокойно може да се насладите на любимите си филми. Бутони няма, всичко се контролира със сензорния екран, с жестове и с гласови команди. Пак казваме, в голяма степен този автомобил ще заживее в новото A8 и след това в A6.
В спортния режим, при който междуосието е по-късо, воланът и педалите се връщат, а таблото се променя, така че да оформи кокпит за шофьора.
Skysphere не е последният такъв прототип на Audi. Компанията ще покаже още два – Grandsphere и Urbansphere – първият ще е лимузина, а вторият – хечбек. Очакваме ги в близките месеци.