Audi Skysphere има променящо се междуосие и скриващ се волан

  • Галерия с 12 снимки Галерия с 12 снимки
  • Skysphere променя дължината на междуосието си с до 250 мм - това е разликата между RS 5 и A8 L Skysphere променя дължината на междуосието си с до 250 мм - това е разликата между RS 5 и A8 L
  • Концептуалният модел няма да се произвежда, но дизайнът ще се използва за новото A8 Концептуалният модел няма да се произвежда, но дизайнът ще се използва за новото A8
  • Интериорът разполага с гигантски 55,7-инчов екран Интериорът разполага с гигантски 55,7-инчов екран
  • Малкото покривче не изглежда да може да се сгъва Малкото покривче не изглежда да може да се сгъва
  • Така или иначе това е прототип и функционалността му не е била на дневен ред Така или иначе това е прототип и функционалността му не е била на дневен ред
  • След роудстъра ще последват още два концепуални модела - лимузина и хечбек След роудстъра ще последват още два концепуални модела - лимузина и хечбек
  • Джантите са специално разработени да осигуряват идеално охлаждане на регенеративните спирачки Джантите са специално разработени да осигуряват идеално охлаждане на регенеративните спирачки
  • Светещите елементи в предната решетка могат да показват всякакви сигнали и знаци Светещите елементи в предната решетка могат да показват всякакви сигнали и знаци
  • При късо междуосие воланът е тук При късо междуосие воланът е тук
  • При удължено междуосие се прибира в таблото При удължено междуосие се прибира в таблото
  • Не е като вашето A6, нали? Не е като вашето A6, нали?

11 Aug 2021

Audi представи своя концептуален Skysphere. Както се сещате, колата никога няма да влезе в серийно производство в този си вид, но за тези, които могат да четат между редовете, е ясно, че частично този дизайн ще се пренесе върху следващите A8, A6 и електрическите модели e-tron.

 

Skysphere е дете на бъдещето не само заради футуристичния дизайн. Техниката също е доста шантава – междуосието, например, може да променя дължината си, за да превърне двуместния роудстър от комфортно GT в спортен автомобил. Така в сгънато състояние междуосието е сходно с това на RS 5, а в разгънато се добавят 250 мм, така че да стане като при A8 L. За вдъхновение е служил Horch 853 от 30-те, който със сигурност няма променливо междуосие, но е символ на лукса в Европа между войните. Skysphere е дълъг от 4,94 до 5,19 метра, в зависимост от дължината на междуосието.

Макар да изглежда като мускулест мачо, всеки детайл в Skysphere е добре премислен и крие в себе си сложна система. 23-инчовите джанти не само са страхотни, но осигуряват допълнително охлаждане на регенеративните спирачки. Цялата предна решетка пък е светещ екран, който може да подава сигнали към пешеходците.

 

Както можете да предположите, задвижването е поверено на електрическа тяга. Единствен електромотор в задната ос осигурява 632 к.с. и 750 Нм, които през четирите колела се материализират в ускорение до 100 км/ч за 4 секунди. Концептуалният модел се задвижва от 80-киловатчасова батерия, достатъчна за 500 км с едно зареждане.

И ако външността ви е впечатлила, то какво да кажем за интериора? Той е не просто футуристичен, а направо плашещ. Когато удължите междуосието, системата автоматично приема, че не ви се шофира, а ви се спи… Така че прибира волана в арматурното табло и скрива педалите в пода, за да осигури максимално широко пространство за почивка. Или автомобилно кино. Все пак пред вас се издига 55,7-инчов екран, на който спокойно може да се насладите на любимите си филми. Бутони няма, всичко се контролира със сензорния екран, с жестове и с гласови команди. Пак казваме, в голяма степен този автомобил ще заживее в новото A8 и след това в A6.

В спортния режим, при който междуосието е по-късо, воланът и педалите се връщат, а таблото се променя, така че да оформи кокпит за шофьора.

Skysphere не е последният такъв прототип на Audi. Компанията ще покаже още два – Grandsphere и Urbansphere – първият ще е лимузина, а вторият – хечбек. Очакваме ги в близките месеци.

Първородната Godzilla!